ik ga mijn konijn trainen met een clicker, maar ik moet dus konijnen snoepjes hebben? (lees beschrijving)

welke snoepjes? want hij krijgt er dan veel voor elke keer dat hij iets goeds doet, maar bijv, drops zijn veel te ongezond om elke keer te geven.
Welke snoepjes kan je dan het beste gebruiken, of iets anders wat ze super lekker vinden.
En wortel kan wel maar dat eet hij nooit in één keer op dus dat is niets om te geven want het moet gewoon zo gaan : kunstje, click , beloning geven , opeten, en weer verder gaan.

ps. ik hoef geen antwoord zovan: ik zie het nut niet van een konijn kunstjes te leren.
~~
Dat vinden ze heus wel leuk hoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (6)

Konijnen zijn gek op beschuitjes, dus elke keer een klein stukje geven als beloning vinden ze geweldig. Anders pak je een cracker en besmeet het met aardbeienjam, vinden ze ook lekker zoet, ik spreek uit ervaring!
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dan wel regelmatig de tandjes van het konijntje laten nakijken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, netjes 2 keer per dag poetsen.
dat is een nuttig kunstje, als ze dat kunnen....
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Aardbeienjam is denk ik wel het laatste wat je je konijn moet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze dingen zijn echt ongezond voor je konijnen. Geef ze gewoon een echte aardbij.
je kan hem ook een beetje voer geven, of een blaadje sla of restjes koude groenten van je avond eten. (stukje bloemkool stronk bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik clicker met mijn paarden en honden en ze vinden het heel erg leuk. Mijn paarden geef ik een wortel in schijfjes gesneden. Piepklein voor zo'n groot dier zul je zeggen, maar het is echt perfect en gezond. De honden krijgen een rodi worst in piepkleine stukjes gesneden. Fatastisch dat je lekker en positief met je dier bezig bent!
Gaf iedereen zijn dier maar wat meer aandacht.
Dus clickertraining met een konijn TOPPIE!
Het extra wat je geeft moet niet dikmakend en te zoet zijn dus een wortel in piepkleine stukjes of iets anders gezonds zou perfect zijn en niet geheel onbelangrijk het konijn moet het ook erg lekker vinden.
Hou wel rekening met voeren want een te dik dier is ongezond.
Veel plezier voor jullie beide! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzettend leuk dat je je konijnen wilt trainen met de clicker! Hier staat erg veel handige informatie over de clicker (voor honden maar voor konijnen werkt het vast ook wel) http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/78795-de-clickermethode-hondentraining-en-clickertraining.html
En je moet er wel rekening mee houden wat een konijn allemaal mag eten, je kunt stukjes wortel geven maar te veel is niet goed. Er zit veel suiker in waardoor ze snel dik worden. Hier staat meer informatie over wat ze wel en niet mogen eten en wat je misschien als snoepjes kunt gebruiken: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/79032-wat-mogen-konijnen-eten-en-wat-niet.html
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
handig die link.
stukjes appel, rozijntjes blaadjes mint of basilicum, vinden ze allemaal heerlijk. Banaan zijn ze ook dol op. En eh wortel natuurlijk. als je konijn bewegelijk is is de kans klein dat hij daar dik van wordt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als we spreken over konijntjes en snoepjes, dan hebben we het niet over snoepjes die wij als mensen hebben. Zoals dropjes, nee nee.

Snoepjes voor konijnen zijn eigenlijk zaken die wij als doodnormale groenten en fruit beschouwen.
Niet elk konijn eet hetzelfde graag, net zoals wij mensen verschillende dingen graag lusten.
Maar ik heb nog nooit een konijn gekend dat niet verlekkerd is op banaan en komkommer! Ikzelf lust geen komkommer, maar voor een konijn kan dat een snoepje zijn!

Zoals ik al ergens anders zei, geef je konijn wel niet te veel banaan. 1 à 2 plakjes per week.

Alsook, een belonigssnoepje als je konijn iets goed heeft gedaan hoeft geen volledige wortel te zijn. Zelfs geen vollig plakje banaan!

Kijk wat je konijn énorm graag lust en gebruik dat als beloningssnoepje. Geef dit snoepje ook ENKEL tijdens training. Of het nu gaat over zindelijkheidstraining of een trucje doen, dat maakt niet uit, zo lang het over training gaat.

Snijd je snoepje in kleine stukjes! Je hoeft helemaal geen volledige wortel of komkommer te geven! Maak er kleine blokjes van die in 1 hap opgegeten zijn. Zo zal je konijn méér willen en beter geneigd zijn de training te volgen, want als je een volledige wortel zou geven, dan eens die wortel op is, is het konijnje zijn buikje mooi vol en gaat ie dan liever ergens uitblazen dan verder trainen.