voor honden is grommen een waarschuwing: tot hier en niet verder!

voor katten heeft spinnen meerdere betekenissen.
meestal geeft poes hiermee aan dat ze dik tevreden is.
maar ook kan ze spinnen om zichzelf gerust te stellen bij pijn.
stervende katten spinnen vaak, en keihard.

er is ook een theorie dat de resonantie die het spinnen opwekt, helend zou werken bij botbreuken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kattenhater in de zaal?? wie mint hier nou op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn katten grommen ook :-) als de deurbel gaat waarna ze wegvluchten of als ze voor het raam zitten en er komt iemand voorbij
Katten Spinnen

Engelse wetenschappers hebben onderzocht of katten een speciaal geluid maken voor de vorm van aandacht die ze vragen. Hun methodes blijken overeen te komen met die van baby's.
Katten zijn de enige katachtigen die kunnen spinnen tijdens het in- én uitademen.
Er bestaan veel theorieën over het spinnen van katten, maar de algemene opvatting is dat het uiting van tevredenheid en vriendschap betreft.
Wetenschappers van de Universiteit van het Zuid-Engelse Sussex namen spingeluiden op van tien verschillende katten en legden die voor aan vijftig respondenten.

Honden Grommen

Dit geluid wordt door mensen vaak verkeerd opgevat en ze reageren er dan ook verkeerd op. Veel mensen denken dat een grommende hond zich sterk voelt en klaarstaat om aan te vallen. ze denken dat ze dit gedrag als leider niet mogen accepteren. Dus redeneren ze verder dat de hond moet worden bestraft voor het grommen. Zo eenvoudig ligt het niet. Om de hele situatie goed te kunnen begrijpen, moet u wel zeker weten of de hond uit onzekerheid of eerder uit superioriteit gromt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn tegenovergestelden...

Grommen is een waarschuwing: Ga niet te ver, want dan val ik aan... (het sissen van katten net zo)...

Spinnen is een afstemming op liefde... (Kwispelen van honden net zo)...