mijn kitten ?? niest ?? regelmatig en aan der neusje zit soms iets opgedroogd is wit is heel klein dat opgedroogde wat ken dat zijn

of is dit normaal ik ken het zo weg halen zit heel klein beetje vast aan der neusje en het is heel klein

Toegevoegd na 1 minuut:
en wat is het dat ze niest is het onschuldig of iets anders het gebeurt hooguit 2 a 4 keer per dag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

zo'n drie keer niezen op een dag is niet iets om je druk over te maken gelukkig.
katjes snuffelen graag, en krijgen zo wel eens een stofje oid in hun neus.
hou je kitten maar goed in de gaten, maar voor niesziekte zou ik niet direct bang zijn.
een kitten met niesziekte kan heel veel niezen, en loopogen en een loopneus krijgen.
ook zie je vaak het derde ooglid te voorschijn komen.
bij jouw katje is daar geen sprake van.
geniet van je kleintje!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord een dikke + en bedankt ook voor de uitleg tis voor mij nog allemaal nieuw een kitte vandaar
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan hoor dirk.
geniet maar van de kleine, en heb je nog meer vragen, brand dan gerust los :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dat wat aan der neusje zit is dat een opgedroogd snotje
Rieneke1
12 jaar geleden
ik denk het ja, of een ander ongerechtigheidje.
ze steken hun neusje overal in he? :)

Andere antwoorden (3)

Spray eens 2 keer per dag wat baby neusspray in dr neusje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan natuurlijk heel onschuldig zijn. Het zou ook kunnen dat dit de niesziekte is.
Dit kan heel gevaarlijk zijn(zelf dodelijk)
Lees bron en bekijk zelf even of het raadzaam is om naar de dierenarts te gaan. Ik zeg liever een keer te vaak als te weinig :)

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele malen niezen per dag kan, zoals Rieneke al zegt, geen kwaad. Toch moet je met niezende kittens heel voorzichtig zijn. Niesziekte komt HEEL VEEL voor en in verschillende vormen. Van mild tot erg. Van verstopte neusjes tot soms alleen ontstoken oogjes.
Uit je toelichting maak ik op dat je kitten waarschijnlijk toch lichte uitvloeiing uit de neus heeft, wat opdroogt. Zolang dit wit is, kan het nog niet veel kwaad. Krijgt ze groenige uitvloeiing dan duidt dit duidelijk op ontsteking.

Heeft de kitten haar beide vaccinaties al gehad? Zeker nu ze gevoelig voor niesziekte blijkt te zijn is het goed bijhouden van de vaccinaties erg belangrijk!
Vaccinaties tegen niesziekte geven nooit 100% bescherming, maar voorkomen dat ze de ernstige vorm krijgt. Vergelijk het met de griepprik voor mensen.
Is ze nog niet gevaccineerd (op 9 en 12 weken meestal), maak dan een afspraak bij de dierenarts. Meldt dan gelijk de klachten. Je moet voorkomen dat het erger wordt. Als een kitten echt een flinke niesziekte ontwikkeld kunnen ze zelfs overlijden. Daarom is de bescherming dmv vaccinaties zo belangrijk. Bovendien is het besmettelijk voor andere (niet gevaccineerde) katten.

Een kitten hoort een actief bolletje pluis te zijn, wat het ene moment je kamer doorsjeest en het volgende moment weer een tukkie doet. Ze hoort levendig te zijn en helder uit de ogen te kijken, en een goede eetlust te hebben. Is dit niet zo, dan met gezwinde spoed naar de dierenarts!