Is er een site op internet waar bijgehouden wordt in welke gebieden in Nederland ziektes als myxamatose heersen?

Ik heb er sinds kort een nieuw makkertje bij. Dit makkertje is nog niet ingeënd tegen myxamatose en VHS.

Het reguliere vaccinatie spreekuur bij ons in het dorp vindt pas plaats eind september, nog dik twee maanden wachten dus.

Er zijn wel andere opties, maar die zijn heel duur. Ik ben dus benieuwd of er ergens wordt bijgehouden in welke gebieden in Nederland ernstige overdraagbare konijnenziekten heersen. Als dat bij ons in de buurt is, dan is er geen twijfel mogelijk en trek ik de knip, maar als het ver weg is, dan overweeg ik die twee maanden te wachten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op het forum van Bunnybunch wordt dit bijgehouden:

Myxomatose en VHS uitbraken

Meldingen 2011
18-02-2011 VHS in Hoorn (Noord-Holland)
23-02-2011 VHS in Petten en in Tuitjenhorn (Noord-Holland)
13-03-2011 Myxomatose op Texel (hele jaar door)
19-04-2011 Myxomatose in omgeving Eindhoven, Veldhoven, Reusel, Valkenswaard, Eersel, Bergeijk, Geldrop
26-04-2011 Myxomatose in Budel (Noord Brabant)
27-04-2011 Myxomatose in Schiphol-Oost
10-05-2011 Myxomatose in Den Bosch
11-05-2011 Myxomatose in Utrecht
27-05-2011 Myxomatose in Sloterdijk (Amsterdam)
28-05-2011 Myxomatose op Texel
19-06-2011 Myxomatose in Deurne en omgeving
28-06-2011 Myxomatose in Heesch (Noord Brabant)
04-07-2011 Myxomatose in Gemert
12-07-2011 Myxomatose in Helmond
12-07-2011 Myxomatose in Tilburg (dichtbij de Fontys en ijsbaan/zwembad bij Stappegoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, ik zit voorlopig nog even veilig dus. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar!
Ik kende de ziekte niet dus ik had het net even opgezocht, maar dat ziet er vreselijk zielig uit.