Mag ik mijn kitten van 8 weken oud 6 uur alleen thuis laten?

Hij is nu al 2 uur alleen en ik weet niet of hij kan overlijden ofzo.
Ik heb een extra bakje water gezet. (Ik heb de twee schoon gemaakt)
Ik heb nieuwe brokjes gegeven.
Alleen is de katten bak nog niet schoon doordat ik het gisteren ‘s nachts deed!
Ik ben echt bang dat hij zich zal vervelen!!!
Help me aub zo snel mogelijk.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.1K
Erna55
4 jaar geleden
Wat doe je wanneer het antwoord komt dat je het poesje niet alleen kunt laten ? Kun je dan wel naar de poes toe ?

Antwoorden (1)

Een katje van 8 weken kan best in NOODGEVAL 6uur alleen blijven. Het zal er niet aan doodgaan. Maar als het niet nodig is, is het niet goed. Het is te klein om zonder zijn moeder te kunnen. Op deze leeftijd hoort hij nog in het nest te verblijven. Na de eerste 8 weken leren ze van hun moeder de nodige regels en overlevingstactieken. Ze mogen het nest eigenlijk pas verlaten bij 14-16 weken. Koop je een raskat bij een echte fokker, dan krijg je hem voor dat hij 14 weken is, nooit mee.
Nee, doodgaan zal hij dus niet, maar het is slecht voor zijn geestelijke ontwikkeling. Eenmalig zal hij zich alleen voelen, maar gebeurt er niets. Meerdere malen of structureel heb je een totaal verkeerde inschatting van wat het inhoud om een jong katje in huis te hebben. Jij hamert op voer en kattenbakken, maar dat is ondergeschikt aan al het belangrijke: het is te jong om uit het nest genomen te zijn!!
Ivana
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ natuurlijk! inlezen voordat je ergens aan begint.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Verhongeren zal de kitten niet.
Maar het is nog zo jong.....waardoor je toch meer aandacht moet geven.
Ik hoop dat je het beestje opvangt en daardoor op zo'n jonge leeftijd in huis hebt gehaald.
Maar als je de kitten opvangt, moet je ook de tijd en expertise hebben om met zo'n jong diertje om te kunnen gaan.