Een haan kan alleen vliegen als hij schrikt, hij vliegt dan laag en een kleine afstand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit het Nieuwsblad (België):
Hanen kunnen wel degelijk vliegen, en dat kan soms zelfs tot een kort geding leiden.

"Vrederechter laat hanen kortwieken
Woensdag 14 september 2005

ITEGEM - Denis Verschueren moet zijn hanen kortwieken en ten laatste op 1 november moeten de dieren binnen een afspanning van twee meter hoog zitten. Dat besliste de vrederechter gisteren. Buren waren het lawaai en de loslopende dieren al lang meer dan beu.
Denis' dierenliefde bracht hem gisteren voor de vrederechter. Twee buren waren het lawaai van de hanen meer dan beu. De rechter besliste dat Denis zijn hanen langs een kant moet kortwieken zodat de beesten niet meer kunnen vliegen. Bovendien moet hij een afspanning van twee meter hoog plaatsen. "

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GIJHSUJ9
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen de haan vliegt ook de hennen kunnen dat.
Hangt ook een beetje van het ras af want er zijn erbij die dus echt in de bomen zitten.
vooral de kriel kan er wat van .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zijdehoenders vliegen amper, zowel de zijdehoender kriel als de grote zijdehoenders kunnen amper vliegen, de grote brahma komt niet hoger dan een meter terwijl een sabelpootkriel makkelijk het dak op vliegt. dit verschilt dus heel erg per soort.