Als je huisgenoot gebeten werd door een vlo (ik neem aan dat je met die huisgenoot een mens bedoelt), dan is dat omdat ze zich niet meer op de kat bevinden. Dan moet je 'alleen nog' de vlooien die zich nog in je huis bevinden eronder zien te krijgen.
Ik gebruik Stronghold voor mijn katten omdat Frontline inderdaad niet goed meer werkte.
Dat leidde tot een kat die gek werd van de jeuk (vlooienallergie, dus ook kale plekken) en vlooien in huis.
Ik heb ook Beaphar gebruikt, schijnt het beste te zijn, volgens de instructies sprayen, kamers dicht, daarna goed luchten.
De stofzuigerzak in een afgesloten plastic zak weggooien anders kunnen de neten zich van daaruit weer verspreiden.
Daarna heb ik geen last meer gehad.
Ik kreeg wel van de dierenarts het advies om in elk geval bij de allergische kat voorlopig elke twee weken zo'n pipetje Stronghold te gebruiken, bij de andere om de 4 weken (om de 4 weken moet voldoende zijn, maar ik wil die allergische kat niet weer wanhopig van de jeuk zien dus ik houd nog even een strikt regime aan).