Kan ik mijn rat ook in een caviakooi of konijnenkooi houden Of kan ze tussen de tralies door?

Mijn rat knaagt steeds de tralies los, nu zat ik me af te vragen omdat de tralies van een cavia/konijnenhok (kooi) me dikker en steviger lijken af, of ik haar niet daarin kan zetten, Of zal ze hier tussendoor kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verhouding rat/drinkflesje/afstand tralie/hoogte kooi. wat zijn de afmetingen eigenlijk van de kooi? het doet me heel sterk denken aan een kooi die niet ruim is en geschikt is voor muizen of een dwerghamster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
??

Antwoorden (4)

Ik weet natuurlijk niet hoe dik ze precies is.. ik denk zelf dat ze d'r wel door heen kan maar ligt ook aan de afstand tussen de tralies.. je zou misschien een konijnen kooi kunnen nemen en er iets van gaas of zo voor doen (vastmaken aan tralies)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een cavia kooi is veel te klein voor je rat,ik hoop trouwens dat in niet één rat heb maar meerderen.
Ratten zij groepsdieren,en moet je niet alleen laten zitten.
En gaas moet je niet gebruiken.
Kijk eens op maktplaats voor een goede kooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jolijn heeft gelijk! Je rat knaagt waarschijnlijk aan de tralies omdat ie gek wordt van verveling en eenzaamheid.
Ga op zoek naar een maatje (rattenopvang) en een mooie hoge kooi met etages en hangmatjes. Kijk eens op onderstaande site voor informatie.

Veel succes en veel plezier met je rat (ratten binnenkort hoop ik).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ratten knagen het liefst de hele dag door. als ze weten dat ze eruit kunnen, kunnen ze op de plek van de deur gaan knagen (dat deden al mijn ratten tenminste, hield ze met 2 of 3 in een ruime kooi) een rat moet je idd niet alleen houden.
cavia of konijnenhok dat gaat feest worden. of ze gaan een gat knagen in de kunststof bak, of ze proppen hun koppie door de tralies en de rest volgt vanzelf.

ten eerste een maatje erbij halen voor je rat zoals er al gezegd is. en een andere kooi want deze is idd aan vervanging toe (het zijn slimme dieren dus als ze eenmaal weten welke tralie er los kan dan ga je echt in zijn repeat :)

misschien kan je op marktplaats kijken. volieres kunnen ook geschikt zijn (die grote kooien)
genoeg speel en klimattributen erin. (dik touw wat je kan vastknopen, lege wc/ keukenrol, een bloempot op zijn kop, een speeltje wat je op kan hangen en waar je snoep in kan doen, af en toe wat eten ergens verstoppen, en regelmatig de inrichting van de kooi veranderen zodat er wat te ontdekken blijft)

de rat moet in ieder geval rechtop kunnen staan in zijn kooi en lekker veel klim mogelijkheden hebben.

afstand van de tralie mag niet groter zijn dan 1 cm.