Hoe komt het dat een hond soms zo slecht alleen kan zijn?

We hebben momenteel een hond als logeetje en iedere keer als hij (even) alleen gelaten wordt, krabt hij tegen onze deur met zijn pootjes.
Waarom doet hij dit en is het te voorkomen?
Doet hij dit omdat hij eenzaam is en kunnen we hem dan misschien helpen door de radio aan te laten of zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hond is een roedeldier, en vind het dus heel erg om alleen gelaten te worden. Je kunt hem dat wel aan leren, al kan dat soms heel wat energie kosten. Nu dat je logee niet meer in zijn eigen omgeving is, is het voor hem heel erg om daar alleen te worden gelaten. Het negeren van het gedrag kan helpen. Mischien kan een radio ook helpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De hond is uit zijn vertrouwde omgeving en ritme gehaald.
Hij denkt misschien wel dat hij weer ergens wordt achtergelaten zoals het baasje gedaan heeft om het uit logeren te brengen.
Op korte termijn denk ik niet dat je dat kunt voorkomen.
Een radio aan kan geen kwaad, baat het niet dan schaad het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat niemand hem dat blijkbaar geleerd heeft.
En het aanleren van dit soort zaken kan een hond het beste leren als het een puppy is.
Als dit niet is gebeurd, wordt het heel wat moeilijker om het hem nog bij te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hond
roedeldier
gezelschapsdier
mensenvriend
een hond heeft geen idee van tijd, en hij heeft geen flauw benul wat de woorden ik ben zo terug, betekenen. als je weg gaat weet het beestje niet voor hoe lang, elke keer zal hij denken achtergelaten te worden.
als je terug komt zijn ze vaak overenthousiast dat je er weer bent.... pfff gelukkig ze zijn me niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden zijn roedeldieren en hebben zich ten koste van de roedel op de mens afgestemd... Ze hebben de roedel verlaten om samen met de mens op te trekken... Als dan de mens ze ook nog in de steek laat, dan protesteren sommige honden... Vandaar...

Ja dan verveelt de hond zich, het gaat wellicht te ver om dan de hond eenzaamheid in de schoenen(!) te schuiven, maar hij verveelt zich en roept om zich heen voor contact... Hij roept de ander...

Een andere hond erbij nemen lost het in bijna alle gevallen op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Nee, in de meeste gevallen lost dit niets op, tenzij de tweede hond wel is geleerd om alleen te zijn. Maar dan nog, als de hond die niet alleen gelaten kan worden de meest dominante is, heb je de poppen aan het dansen. Dan zal de angst van deze hond overgaan op de tweede.
Het krabgedrag duidt in de meeste gevallen op een willen ontsnappen om naar de leider toe te gaan. Dit duidt bijna nooit op verveling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt...
VERVELING!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verlatingsangst