heb binnenkort een kitten ?? hoe verkom ik dat het beesie overal aan gaat krabben zonder dat ik het beesie pijn doe of continu moet op te sluiten ??

aub serieuze antwoorden want we hebben het wel over een beesie met gevoel en goede opvoed tips en eten tips zijn ook welkom het is namelijk me eerste kitten ben er dus niet bekend mee maar wil het wel goed doen en het beesie een goed leven geven

Toegevoegd na 4 minuten:
en een leuke naam als iemand die nog weet wil eens een leuke naam en niet zo oudbollige naam alvast bedankt voor de info

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In het begin moet u de ruimte in uw huis zo klein mogelijk houden, zodat het kitten zich niet zo verdwaald voelt en de kattenbak en het water snel weet te vinden.

Een krabpaal spaart uw behang en meubilair.
Haal een kitten bij voorkeur s’ochtends vroeg bij de fokker/eigenaar op.
Leer een kitten consequent wat ze bij u in huis wel en niet mag. Een plantenspuit helpt om duidelijk te maken wat niet mag.
Til een kitten niet op aan haar voorpootjes.
Geef haar niet te veel eten en genoeg beweging (veel spelen!)
Neem een kat zo weinig mogelijk mee in de auto. Katten hebben van nature een hekel aan autorijden.

Hier vind je heel veel namen om uit te kiezen:

http://www.diereninfo.be/dierennamen/teksten.php?tekst=katten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u wel voor u uitgebreide antwoord en voor de tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en wat is goed eten voor een kitten en wat is goed eten als ze ouder worden
Rieneke1
12 jaar geleden
niet te veel te eten geven?
een kitten moet onbeperkt kunnen eten.

Andere antwoorden (4)

Voor kittens heb je bij een goede dierenwinkel of de dierenarts speciaal kittenvoer (op de verpakking staat ook hoe vaak en hoe veel je moet geven).
De dierenarts kan je ook alles vertellen over ontwormen en inenten (als je al niet een boekje meekrijgt van degene van wie de kitten komt).

Een kat kan zich na een verhuizing bang en onzeker voelen en dan graag wegkruipen. Zorg dat die mogelijkheid er ook is (een doos op z'n kant met een zacht dekentje erin kan al helpen).
(Ik kreeg mijn katten toen ze 4 waren, ze verstopten zich achter de boeken in de boekenkast. De dame met lef liet zich na een week al overdag zien, de heer die het allemaal doodeng vond heeft zich een paar weken alleen midden in de nacht uit de kast gewaagd, dan hoorde ik ineens geknaag op de brokjes en gekrab in de bak.)

Die naam komt wel, als je je kitten eenmaal een beetje hebt leren kennen. Ineens weet je dan hoe hij of zij heet :-)

Veel plezier samen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u antwoord en tips
allereerst: overweeg niet 1, maar 2 kittens te nemen.
2 kittens houden elkaar bezig, en slopen minder dan 1.

krabben zit in de natuur van de kat, en kan je dus niet afleren of verbieden.
als je niet wil dat je kat je meubels of het behang te lijf gaat, zal je alternatieven moeten bieden.
zorg dus voor een krabpaal en krabplanken.
ook een cocosmat voor het horizontale krabben wordt enorm op prijs gesteld.
krabt een katje ergens waar het niet mag, pak hem dan steeds weer op, en zet hem zonder verdere poespas een eindje verder op de grond.
op een gegeven moment rolt het kwartje door.

wat eten betreft, geef liever geen supermarktvoer, maar ga naar de dierenspeciaalzaak voor een goed merk kittenvoer.
je kitten moet onbeperkt kunnen eten.
veel plezier met de kleine!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u antwoord en tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje !!!
kittens krabben nu eenmaal aan dingen, en niet zelden volwassen katten ook.

als je hier niet tegen kan zeker niet aan een kat beginnen. ben je bang dat je het beestje pijn gaat doen omdat ie ergens aan krabt zou ik er zeker ook niet aan beginnen.

denk je er ook maar over om het diertje op te sluiten nogmaals het advies om er niet aan te beginnen.

huisdieren moeten dingen leren, en dat gaat niet van de ene dag op de andere dus. (ze zijn niet voorgeprogrammeerd aangezien het om levende wezens gaat)

een krabpaal met wat lokstof kan ook werken, een stuk boomstronk (zo'n dikke plak van een stam wat je ook als bijzettafeltje kan gebruiken, wel oppassen dat ie niet om kan vallen op je kat/kitten!!)

chippen, ontwormen, ontvlooien en laten enten. (vraag het schema aan je DA) en je huis kittenproof maken (zware dingen die om kunnen vallen verwijderen, kabeltjes en snoertjes wegwerken, ramen beveiligen etc)

geen commercieel kattenvoer kopen maar van betere kwaliteit (ja ik weet het mensen, op eigen merk en kitkat worden er ook dieren 18 jaar of ouder)

veel geduld hebben en aandacht geven zijn ook een onderdeel van opvoeding. katers kunnen sproeien en achter de meiden aan gaan jagen dus kan je de kater laten helpen. poezen worden krols wat niet iedereen prettig vind en kunnen meerdere malen per jaar een nestje krijgen terwijl het kattenoverschot al enorm is.
wil je verantwoording dragen kan je je kat dus ook laten helpen als ze hier oud genoeg voor is.

veel plezier van je kitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een woord of de naam in een bepaalde stemintonatie(streng,kordaat) gebruiken in het dagelijkse leven voor alles wat niet mag en daarbij ook consequent zijn (bijvoorbeeld als hij ergens niet op mag, kordaat neen zeggen en hem er afduwen (zonder pijn te doen e)) en op den duur weet hij wel wat je bedoeld als jij dan neen zegt. ik zeg zijn naam Ziggy op een bepaalde intonatie en dan kijkt ie me aan, maakt van zijn neus maar luistert wel.

Tegen het krabben, van zodra je ziet dat hij ergens aan krabt, bv neen zeggen, hem optillen naar de krabpaal gaan en zijn pootjes voorzichtig over de paal vrijven en hem zachtjes toespreken

Voor de voeding inderdaad zoals hierboven gezegd, naar een dierenspeciaalzaak gaan voor aan de lijftijd aangepaste kittenvoeding en zorgen voor dagelijks vers water

Ik zou ook van zodra je hem hebt, er eens mee naar de dierenarts gaan gewoon om te checken en eventueel inenten en ontworming, als dit nog niet zou gebeurd zijn. de dierenarts kan je dan ook nog helpen met raad en
daad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u voor u antwoord en tips
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan hoor ;)
en nog veel succes met je nieuwe huisgenoot