Kunnen honden wateraders voelen waardoor ze elders in de woonkamer gaan liggen?

Onze hond heeft een plek in de kamer waar ze absoluut niet wil gaan liggen. Enig idee of dit te maken heeft met onderliggende wateraders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Zou het niet eerder te maken hebben met de plaats ten opzichte van deuren of ramen? Honden willen graag de roedel beschermen. Heeft hij of zij op de plek die je aangeeft wel goed zicht op de deur? Ik zou eerder in de richting van het licht of een strategische plek zoeken dan naar wateraders. Het grootste deel van Nederland is vlak met een bodem van blubber. Daar stroomt echt geen water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee. Honden kunnen geen wateraders voelen. Er zijn geen signalen die afgegeven worden door water, en honden hebben geen zintuigen die die ontbrekende signalen kunnen voelen.

Misschien tocht het er? Ruikt het gek? Of vind ze het uitzicht gewoon niet prettig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kunnen getrainde honden, maar kun je ook zelf, leer met een wichelroede te lopen, dan kun je dat ook zelf... Net zo makkelijk... En niet alleen wateraders maar ook ley-lijnen... dat zijn energiebanen, die honderden kilometers lang kunnen zijn... En op kruisingen van die ley-lijnen zijn vaak kerken gebouwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarschijnlijk heeft ie daar eens geurineerd of hangt er een andere onprettige geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat de hond daar een schrikervaring heeft gehad.
Iets dat op hem viel, iemand die op zijn staart stapte, een plotseling hard geluid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat mijn hond in de kamer weet te vinden is mijn bank, of bed in de slaapkamer...

En daarbij hebben we een vrij ruige geschiedenis van oorlogsvoering en stadsbranden. Waarbij op het puin verder gebouwd is. Dus als 'Ome Egbert' dat enkele eeuwen geleden al in gedachte had. Dan denk ik niet dat mijn hond daar last van heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee een waterader geeft geen signalen af, mischien tocht het daar een beetje of ruikt het voor de hond vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, mensen zitten ook liever op de ene plaats dan de andere!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee honden kunnen geen wateraders voelen, ik heb 3 honden en ze hebben alle drie hun eigen plek,heel af toe wisselen ze van plek maar dat is sporadisch,k zit ook het liefst in mijn eigen hoekie op de bank,dat zal met honden ook zo ziin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wateraders, leylijnen.............wat het ook is, jou hond ervaard die plek als niet prettig.
Zelf heb ik niet het idee dat jou hond zich druk zal maken om deze aders en lijnen, maar dat er een andere reden is dat ze niet op deze plek wil liggen.
Het beste wat je kunt doen is kijken waar ze wel wil liggen en daar haar mand of deken neerleggen.

groetjes Witchy.