kan je je konijn temmen?

Ik wil mijn konijn temmen maar het bijt me altijd als ik iets wil pakken uit haar hok. En ik wil haar wel gave en leuke dingen aanleren

Toegevoegd na 1 minuut:
.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

. Bij het ene konijn maak je gigantische vorderingen op korte tijd terwijl je met dezelfde handelingen bij een ander konijn maar weinig vooruitgang boekt.
Hoewel je bepaalde regels kan toepassen, hangt het toch van konijn tot konijn af hoe vlug en in welke mate hij tam wordt.
Niet alle konijnen worden even tam.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de keuze van het konijn zelf: als hij er klaar voor is, zet ik pas de volgende stap.
Het sleutelwoord is hier dus zeker: geduld!

Sommige konijnen vinden het fijn om op schoot te zitten maar anderen vinden er niks aan. Konijnen zijn geen levende knuffeldieren! Hou altijd in je achterhoofd dat het prooidieren zijn die bij het minste gevaar (in hun ogen) zullen vluchten, dat zit nog steeds in hun instinct.

Toegevoegd na 1 minuut:
Intussen praat je veel tegen hem en wandel je regelmatig langs zijn kooi zodat hij aan jouw gezelschap went. Je kan ook proberen hem te aaien maar probeer hem dan niet langs boven te benaderen (in het wild komt het gevaar ook van boven).
Als hij wegspringt of aanvalt, is hij er nog niet klaar voor.
fremar