Wat kan ik doen tegen een kat die mijn kat iedere keer aanvalt?

Mijn kat word bijna elke dag aangevallen door een kater die hier rond zwerft. Ik weet niet van wie die is, maar mijn kat heeft al aardig wat verwondingen opgelopen. Er zijn meerdere mensen die klachten hebben over deze kat. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

dat is vrijwel zeker een ongecastreerde kater.
ik zou hier echt aktie ondernemen, want deze katten kunnen gemeen vechten.
onderschat ook het risico op kattenaids niet, door de verwondingen.
verder moet dit jouw kat enorm veel stress geven.
ik zou de kat vangen, al dan niet met een vangkooi, en als zwerver op laten halen door de dierenambu of dierenbescherming, of hem zelf als zwerver naar het asiel brengen.
eenmaal gecastreerd heeft deze kater een grotere kans op een prettig en lang leven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als hij wel een eigenaar heeft?
Rieneke1
12 jaar geleden
daar zou ik maling aan hebben, in het belang van deze kater en mijn eigen kat.
de kat van een vriendin van me is vorig jaar gedood in een gevecht met een ongecastreerde kater die de hele buurt terroriseerde.
de ene na de andere kat belandde bij de dierenarts. ook voor de ongecastreerde kater is het beter gecastreerd te worden, zodat hij tot rust kan komen en niet meer steeds hoeft te vechten, met risico op aids. iemand die z'n kater niet laat helpen, en hem de godganse dag de straat op laat gaan, verdient in mijn ogen geen consideratie. dan laat ik het kittenoverschot nog buiten beschouwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ rieneke: Dikke plus voor de reactie hierboven! Helemaal mee eens.
Rieneke1
12 jaar geleden
bedankt t74!
ik was bedacht op een aantal minnen, maar het valt alleszins mee.
heb wel vaker dingen buiten het boekje gedaan, in het belang van het dier, en daar nooit spijt van gehad.

Andere antwoorden (5)

Als hij in de buurt is water op hem sproeien. d.m.v. een water pistool ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder dier heeft een territorium, en die kater verdedigt zijn gebied.
Het beste is om je kat binnen te houden, zo vervuilt hij ook andermans tuinen niet, haalt geen nesten uit, en verjaagt geen vogels.
Anders dan de meeste mensen denken, is de kat een exoot die niet in onze natuur thuishoort.

Van honden staan we het ook niet meer toe dat ze overal hun behoefte doen, en willen we ze aan de lijn hebben.
Katten zijn net zo vervuilend, nog veel erger vind ik.
In huis vind ik katten enig hoor, heb ze zelf ook gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eigenaar van de die kat opsporen en hem vragen hem te "helpen".
of inderdaad die kat wegjagen met water maar ja zie er maar eens altijd bij te zijn.
als het een "zwerfkater is kan je hem misschien zelf helpen en houden of afleveren in asiel ?
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
+, naar het asiel.
Peper strooien op de plek waar hij komt daar kunnen katten niet tegen maar als je eigen kat daar ook doorheen gaat is dit geen goed idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hou een handje klein grind bij de hand en elke keer als hij in de buurt komt gooi je er 1 in zijn richting, bij voorkeur achter de staart. water gooien is ook altijd een optie, maar je kan ook de dierenambulance vragen om een kooi met eten neer te zetten zodat ze hem kunnen vangen. das de goedkoopste en meest prettige optie. moet je natuurlijk wel zorgen dat jou kat er niet in terecht komt.