dat ie lekker op zijn gemak is denk ik, het is gedrag wat katten onderling ook naar elkaar vertonen

je ziet het ook als andere katten elkaar wassen. lekker lui en ontspannen een momentje van aandacht voor elkaar.

het zegt niets over je oog zelf dus :) maar gewoon dat ie bij jou op zijn gemak is en zich naar je gedraagt zoals katten onder elkaar doen.

ik heb hier ook een kat die het doet. dan krabbel ik haar op haar borstkas en dan gaat de tong al van die poetsbewegingen maken (lig echt elke keer weer in een deuk, het ziet er niet uit bij een pers met platte neus)
als ik stop dan ben ik aan de beurt en gaat ze mij wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
c+ euca.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lief! +

Andere antwoorden (2)

Helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom doet de kat het dan? een dier (welk dier dan ook) doet nooit zomaar wat/iets het heeft er altijd een reden voor welk gedrag/reactie dan ook .......al snapt/ziet de mens het niet altijd wat die reden is.
Specifiek je oog likken: het is moeilijk voor een kat (en ook bijvoorbeeld een hond) om zijn/haar eigen oog door likken schoon te maken. Daarom zie je vaak, dat ze dat bij elkaar doen. Dit kan jouw kat dus ook om die reden bij jou doen.