als je in een kanaal vissen vangt bijvoorbeeld een baars kun je die dan uitzetten in een grote vijver

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Voor sommige vis soorten is het bij wet verboden om deze mee naar huis te nemen (deze moeten ook weer in het zelfde water worden teruggezet).
Dat zijn de volgende vissen:
Gestippelde alver - beekprik - bermpje - bittervoorn - elrits - houting - meerval - grote modderkruiper - kleine modderkruiper - rivierdonderpad - rivierprik en de steur.

Voor andere vissen geld een andere regel,en dat is de maat van de vis die bepaald of deze meegenomen mag worden of niet.

Voor de baars is dat Baars 22 cm.
Is de baars 22 cm of langer dan mag deze meegenomen worden.
Is hij korter dan die 22 cm dan moet deze in het zelfde water worden teruggezet.

Omdat deze regels in de flora en fauna wet zijn beschreven zijn deze regels nog verder uitgebreid en is het te veel om hier op te noemen.

Ik wil je dan ook verwijzen naar de volgende pagina.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet_en_regels/binnenwater/?page=bescherming_vissoorten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is bij wet voorboden om levende gevangen vis te vervoeren. Dus neen.

Toegevoegd na 17 uur:
Er zijn hier precies veel mensen tegen de wet xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de vraag niet, de vraag is of het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan sowieso niet, ga je daarvoor minnen ploppie? LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het kan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt wel bij ons in de buurt en het blijft allemaal leven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel of ze dan dood gaan want heb gelezen dat er in tuinvijvers ziektes zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vijver waar ik het over heb is geen tuinvijver, het is een vieze poel en o.a. karpers leven er prima in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan laat je de baarsjes lekker zitten zodat er wat meer jonge karpers groot worden. het kan natuurlijk wel maar het is dom hier zelf mee te gaan prutsen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duckje, als je ondoordachte, foute antwoorden wil geven kun je beter op een andere site proberen LOL te maken.
Lees er bijvoorbeeld eerst iets er over voordat je begint te schreeuwen -1!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiai, iemand is hier op zijn teentjes getrapt. Oeioei xD
Als de vijver groot genoeg is en er ook levend aas voor de vis is zal het wel lukken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe er een plus bij want ze moeten wat te vreten hebben waarschijnlijk gaat het hier om andere jagertjes maar dan vegetarische, je kan ze vangen met VLEEStomaten ofzo.
Ik heb ze in een koudwater aquarium gehad, het is een prachtige vis.
In een grote vijver zal de baars alle vissen die de helft van zijn eigen lengte hebben opeten, hierdoor wordt hij groter en zal de rest ook te pakken nemen en ook al je kikkers, zou het maar niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke foto, Ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er toch zo leuk aan die foto?
vertel? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval oogt ie vriendelijker dan de vorige! :-)