hoe leer je je agapornis trukjes doen en kost het veel tijd per dag om je agapornis tam te maken?

ik ga over een week ga ik mijn agapornis ophalen, dan is hij 4 weken oud en over een paar maanden wil ik hem dan ook trukjes leren en ik wil hem ook tam maken en nog en kost dat je veel tijd per dag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je een agapornis van die leeftijd mee naar huis neemt, kan je hem met een beetje rust en aandacht binnen enkele dagen tam hebben.
Neem trosgierst in de hand en benader hem van de zijkant. Gaat hij er aan knabbelen, dan is er al veel gewonnen. Doe iets van zijn voer in de palm van je hand en doe dit ook vanaf de zijkant. Een frontale benadering wekt angst of agressie op. Duw zacht met je vinger tegen zijn borstbeen als hij op de stok zit. Hij zal dan automatisch op je vinger overstappen.
Praat zeer zacht en geruststellend met hem en maak zoengeluidjes met je mond, dat vinden ze fantastisch.

Trainen kost heel veel tijd, maar vooral geduld. Zonder oeverloos geduld bereik je niets. Als je al een grens trekt aan de tijd die je er aan wilt besteden, voelt de vogel je haast en dan lukt er niets. Dus alleen trainen als je niet over tien minuten weg moet, maar als je alle tijd van de wereld hebt.
Succes.
Ivana
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt inderdaad met ern trosgiest proberen, hiervoor moet je wel ontzettend geduld hebben, beste is dan ook geen voerbakje in kooi te hebben, zodat agapornis beetje genoodzaakt is om van je hand te eten.

Wat je ook kunt doen is gewoon agapornis vast pakken met 2 handen en dan tegen je borst aan. Rustig beetje bijpraten, zodat ie niet bang wordt. Dit elke dag een uurtje en waarschijnlijk is ie dan met een week tam. Althans zo is het mij wel gelukt bij mijn laatste 2 agapornisen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als kweker van aga's kan ik je zeggen dat een baby van 4 weken nog in het nestblok zit en nog niet zelfstandig kan eten en moet gevoerd worden met pap als je dit doet gedurende een paar weken tot hij helemaal zelfstandig eet dan is hij heel tam .
Het trucjes leren kan pas veel later ( een kind van twee kan je ook niet leren schrijven )
en vergt toch wat geduld en oefening