Houden muizen wel echt van kaas?

Vaak word gezegd dat muizen van kaas houden en je ziet ook vaak in (teken)films. Maar is het eigenlijk wel echt zo?

Alvast bedankt allemaal!! ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Nee, en muis lust geen kaas
Ongetwijfeld heeft iedereen wel eens de tekenfilms van Tom en Jerry gezien.Tom lokt dan de muis Jerry met een stuk kaas. Ook wij stoppen in de muizenvallen kaas. Want kaas hoort bij muizen, denkt u.Volgens een onderzoeker van de Universiteit van Manchester is dat niet het geval. Volgens hem houden muizen meer van zoetigheid, dus waar veel suiker in zit. Volgens de onderzoeker haalt de muis zijn neus op voor een stuk kaas.

Overigens schiojnen muizen wel dol op pindakaas te zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm... tot op heden hebben we de muizen in de muizenval wel altijd met kaas weten te lokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is geen kaas heet eigenlijk pindaboter, wegens rechten verandert in kaas ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@c4th: dan heb je vast heel lekkere kaas;-)

Andere antwoorden (3)

Ze eten het wel, maar ze eten liever granen, zaden, etc. Op een muizenval kun je ook beter een beetje pindakaas dan een stukje echte kaas doen!
bamibal
12 jaar geleden
Heb ooit gehoord van iemand dat een muis "zijn neus optrekt" voor fabriekskaas. Echter, op een echte rauwemeld kaas (boerenkaas) komt ie wel af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook een kwestie van persoonlijke muizensmaak.
Wij hebben eens langdurig een muis in huis gehad, die niet afkwam op kaas, pindakaas, rozijnen, wat ook dat we neerlegden. Uiteindelijk was 'ie zo tam dat ik hem heb kunnen vangen door een bakje over hem heen te zetten.
Later hadden we weer een muis die binnen 5 minuten op de kaas afkwam.