Kunnen eenden een 2e nest leggen?

de kuikens van het eerste nest van mijn indische loopeenden hebben het niet gehaald, kan de eend een 2 x keer gaan eieren uitbroeden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

ja hoor, dat kan.
bij ons op het vogelasiel komen de eendjes nog wel tot in november binnen.
jouw eend heeft nog alle tijd.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, er zijn wel meer soorten vogels die meerdere nesten per jaar hebben.

Toegevoegd na 27 seconden:
Nesten met eieren dus he.

Recordhouder in onze tuin is een holenduif geweest die drie keer in één jaar een nest met jongen heeft grootgebracht.