Kan ik een kip binnenhouden zoja hoe??

Haai mensen,
Ik ga binnenkort een jonge kip kopen (geen kuiken). Ik wil haar graag binnenhouden kan dat?
Ik heb een speciale kippenkamer van 5 bij 5 meter. Ik heb daar al twee kipjes. Ik heb een soort van kippenbed waarmee kan ik die het best vullen hooi stro of zaagsel?
BVD
Xxxx

Toegevoegd na 1 minuut:
Ojaah weten jullie trouwens hoe je een kip het best tam kunt maken. En welk ras het makkelijkst tam is te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Wij hebben een Barnevelder kip gehad die gezellig op schoot kwam zitten, haar vleugel spreidde en zich eronder liet aaien. Je moest wel altijd een handdoek op schoot nemen, voor het geval ze iets deed. In het hok deed ik stro, dat houdt lekker warm. Of dat nodig is in huis, weet ik niet. Persoonlijk denk ik dat het niet leuk is voor een kip om in huis te worden gehouden want ze willen graag krabben in de aarde en dat heb je nu eenmaal niet in huis. Bovendien lijkt me al die kippenstront in huis geen lolletje. Het zijn enorme vledders. En nog iets: je kunt niet zomaal een kip van ongeacht welk ras bij die kleine kippetjes die je al hebt, plaatsen. Een Barnevelder is groot. Zorg ervoor dat ze bij elkaar passen. Je had het beste in één keer een toompje kippen kunnen aanschaffen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Laat je kippen liever los lopen in de tuin, als je die tenminste hebt. 's Nachts gaan ze vanzelf op stok in hun hok, of ze zoeken een beschut plekje in de tuin. Ik ben mn kip wel eens nachtenlang kwijt geweest en na een paar dagen vond ik haar nachtelijke schuilplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. (L)(L)

Andere antwoorden (2)

kippen horen buiten. Ik zou die vieze, zure poeplucht niet in huis willen hebben; Pas op dat je geen problemen met de gemeente krijgt. Neem vooral geen haan! Die moet je zeker de nek omdraaien weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brahmas zijn gekend om nauwelijks te kraaien. De mijne is al 30 weken oud en kraaid nog steeds niet. Ik heb een kippenharnas met pamper gekocht en die leeg je dan in de wc en spoel je uit en steek je terug in de pamper. Handig dus. Mijn haan is enorm tam en lief, geen problemen mee. Als het mooi weer is in de tuin laat ik hem dan los lopen. Als jou kippen binnen blijven kan je een bak met aarde plaatsen en daar scharrelen ze dan in en schudden zich erin uit. ;)