Hoe lang duurt het verharen van een vrouwelijke poes ?

Ik heb een poes van nu net een jaar oud.
Ze verhaard verschrikkelijk maar ze komt niet buiten.
Ik word gek van al die haren in mn huis en kroelen doe ik ook niet met haar want dan ben ik meteen helemaal wit.
Ik wil haat wel borstelen maar dat vind ze nie zo leuk.
Wanneer moet dat verharen stoppen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

het verharen gaat de hele zomer door, dat neem je erbij als je een kat in huis haalt.
kammen en borstelen helpt wel iets, maar mag je ook niet te vaak doen.
combineer met lekkere knibbels en aaitjes, dan zal ze het borstelen hopelijk gaan waarderen.,
bouw een fijne verstandhouding op met je kat.
als het vertrouwen er is zal ze veel toelaten
verder kan het voer invloed hebben: geef goed voer, en eventueel nog wat visolie.

en kroelen is heerlijk voor mens en dier, ongeacht haren.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb er hier vijf, en idd kan het enorm verschillen, al naar gelang de vacht.
twee van m'n katten verharen amper, maar dat wordt door de andere drie ruimschoots gecompenseerd :s
Die van mij heeft alleen een winterstop.
Als ze kammen vervelend vindt kun je beginnen boven op de kop, dat vinden de meesten lekker, en vandaar langzaam uitbreiden naar nek en later de rug enzovoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een borstelhandschoen, deze trek je over je hand en terwijl je haar aait borstel je haar meteen. Voelt voor haar ook heel anders als de standaard borstel. Zo kun je aaien en borstelen combineren :)