kun je 2 kittens uit verschillende nestjes bij elkaar zetten????

Ik krijg een nieuw kitten over 3 weken en misschien nog 1 van een ander nestje, maar kun je 2 kittens uit 2 vers. nestjes bij elkaar zetten?

en nog een vraag:
Kun je een kitten al bij de moeder weg halen met 8 a 9 weken? wij halen hem namelijk met 9 weken op en misschien met 8

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (5)

Geen probleem! Ze zijn jong genoeg om aan elkaar te wennen. Met 8 weken kan een kitten weg bij haar moeder, vaak zijn ze dan ook al kattenbakzindelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen probleem omdat je ze al vanaf jongs af aan bij elkaar zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de kittens maakt het niet veel uit maar hou wel de moederpoezen in de gaten.

Wij hebben nestjes gehad dat twee moederpoezen om de beurt bij de kleintjes waren (2 nestjes in 1 grote mand) en dat de kleintjes van de 1 zelfs dronken bij de andere moeder.

Maar moederpoezen kunnen ook uit jaloezie een kitten uit een nest van een andere poes aanvallen.

Ik denk dat het wel goed zal gaan hoor, maar beter wel in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste neem je twee nestgenootjes in huis, dat heeft de grootste kans van slagen.
maar uit verschillende nestjes kan ook heel goed gaan.
daar zou ik niet zo zwaar aan tillen.

het beste is de kittens met 13 weken, geent en al, in huis te halen.
ze zijn dan wat weerbaarder tegen akelige virusziekten, en ze hebben sociaal gezien veel van hun moeder geleerd.
zo tussen 7 en 12 weken leert het kitten met grenzen omgaan, zowel van nestgenootjes als van moeder.
als eigenaar heb je daar later veel profijt van.
Rieneke1
12 jaar geleden
leuk hoor 2 kittens samen.
als ze gezond zijn maakt het niks uit dat ze van verschillende nesten komen.
De meeste kans dat ze superleuk met elkaar omgaan ook als ze volwassen zijn is een mannetje en een vrouwtje nemen.wel beide laten castreren tegen de tijd dat ze geslachtsrijp worden. er zijn al zoveel katten.