Waarom valt mijn (Duitse herders)hond mijn schep altijd aan als ik in de tuin bezig ben?

Mijn hond, duitse herder wil in mijn schep bijten en krabt de schep ook. Hij doet het vaak ook bij diverse andere tuingereedschappen zoals een schoffel etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (7)

Vermoedelijk denkt de hond dat je gaat spelen met hem/haar en speelt dus mee, ik weet niet of er vaak met de hond gespeeld word maar ik zou zelf de hond wat meer laten rennen en wat meer met de hond spelen tijdens het uitlaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon speelsheid. Hij denkt dat je een leuk spelletje aan het doen bent en wil gewoon meedoen. Ik heb zelf een Rottweiler gehad die altijd de stofzuiger "aanviel". Als ik het ding uit de kast haalde kwam hij al aankwispelen, zo van: ha, de baas gaat dat leuke spelletje weer doen. Het gaat wel over als de hond wat ouder wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik zie 'm al helemaal voor me ;) +'je van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, één keer heeft hij de slang lekgebeten, was ik minder happy mee.
Lijkt op een "obsessie" van de hond die op de een of andere manier vooralsnog niet doorbroken is zodat hij dit gedrag nog vertoond.
Honden hebben vaker een bepaald object waar ze zich op projecteren en er geen reden lijkt te zijn en het op een gegeven moment gewoontegedrag wordt zolang de hond op de eoa manier niet op de juiste manier wordt gecorrigeerd.
Nou kijk ik zelf regelmatig naar de Dog whisperer op National geografic en het is echt een aanrader om de manier van omgang met honden op deze manier toe te passen vind ik.
Ik weet zeker dat er wat aan te doen is als je het tenminste vervelend vindt want dat kan ik niet in je vraag terug vinden maar het zou ook beter voor de hond zijn aangezien dit voor hem/haar ook geen rust geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij ziet die schep als "van hem"....
Dat betekent, dat je hem dus duidelijk moet maken, dat die schep van jou is en dat hij eraf moet blijven.
Zijn gedrag niet goedkeuren en de schep "opeisen". Jij bent de "roedelleider"en jij laat hem weten wat wel en niet mag.
Als je dit gedrag toe blijft staan heb je kans, dat hij het ook met andere spullen gaat uitproberen.
Aanradertje: iedere vrijdag is er op National Geografic The Dogwhisperer met Cesar Milan. Hij behandelt probleemgedrag van honden en wat je eraan kunt doen!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt dus eigenlijk: Geef hem gewoon een pets voor zijn harses met de schep?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh...nee? Waar staat dat? Wat zie ik over mijn harses?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je dan van webspin getransformeerd in een germaanse herder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooooow, bedoel je dát! (HUH???....*verwarring in de bovenste hersenspinsels*....) Um....okee....laat me het uitleggen....
Ik BEN Spiderwoman en blijft Spiderwomen...
Ik HEB een herder....overigens geen Germaanse.... maar een Hollandse. Prachtig beest trouwens: zwart met coupe soleil....maar dit terzijde....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik nu altijd hebben gedacht dat de coupe soleil zich aan de bovenkant bevindt en nooit terzijde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dus weer wat van me geleerd hahahahaha!!! Zowel aan de bovenkant, als ook terzijde.... uh... terzijden.... uh....aan beide zijden.
hij is gewoon speels .
of hij is jaloers dat je met je schep bezig bent en niet met hem, en hij wilt de schep duidelijk maken dat je van hem bent .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsers graven die kuil liever zelf dus als ze iemand met een schep zien denken ze dat je "in hun wijk aan het spitten bent"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei, erg leuk vind ik deze! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahahahahahaha
Zelf denk ik dat hij niet het gereedschap maar de tuin opeist...
Maar hoe dan ook, bezitterigheid en dominant gedrag moet je direct aanpakken, zelfs als het er "speels uit ziet" (wacht maar tot hij die schep te pakken krijgt als je er niet bij bent..).
Kortom, eis, als baas, zowel de tuin als het gereedschap volledig op !