Waarom willen katten altijd overal inzitten?

In tassen, dozen, kleding, noem maar op... Heel irritant :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi dankje !! Inderdaad, je sluit ze makkelijk ergens op xD
Kimath
13 jaar geleden
Ik vind het wel grappig, behalve als ze op pasgewassen of gestreken kleding willen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n grote, stevige boodschappentas, als die op z'n zij ligt blijft ie gewoon openstaan. En soms schuift die wild over de vloer, terwijl er een hard PRRRRRRRRRRR uit opklinkt ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaaa DE boodschappentas actie xD. Is ook wel zo dat het grappig is, maar o-ver-al komen haren in en daar heb ik last van haha, als ik om mn werk kom moet ik eerst alles ontharen xD (thuis doen heeft geen zin want de haren zitten er weer op voor ik de deur uit ben) haha gelukkig is mijn kamertje tegen katten beschermt... Nouja de deur zit dicht en 'deze' krijgen ze niet open haha

Het beste antwoord

Het zijn van oorsprong "roofdieren" . En omdat ze in tegenstelling tot 'n hond , het niet van hun loopsnelheid moeten hebben , verstopten ze zich. Zij kunnen nooit iets vangen als ze midden in 'n open plek zitten . Dat oerinstinct zit er nog steeds in . De mens doet ook nog dingen uit de "oertijd" .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Katten leefden vroeger in kiertjes, bijvoorbeeld in rotswanden. Hoe krapper, hoe veiliger, hoe beter.
Dat willen ze nu nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD geweldig !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ben toch nog wel benieuwd naar de oertijd dingetjes van de mens :p

Andere antwoorden (4)

volgens mij gewoon pure nieuwsgierigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat is een nachtdier, dat overdag van oorsprong een donkere en onopvallende plek kiest om te slapen: een donkere en kleine ruimte om zich in te verstoppen. Het voelt er zich veilig en waant zich onbespied.
Daarom is een doos, tas, kleding zo lekker om in of onder te liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij vindt het ook gewoon prachtig.
Daar voelen ze zich ook veilig enzo. beschermd denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vinden ze het gewoon leuk om je te plagen:D hihi nee hoor.
Volgens mij is het zo dat katten het fijn vinden om in een beschut plekje zich te verstoppen en om van uit daar de ruimte buiten het plekje te bekijken zonder opgemerkt te worden. Nieuwsgierig kijken ze dan om zich heen en worden er soms behoorlijk speels van als er ook maar iets beweegt of geluid maakt (dat heeft mijn kat tenminste)
Of ze zijn gewoon nieuwsgierig naar wat er verstopt is in de doos of tas.

xx