Ik heb zo'n grote, stevige boodschappentas, als die op z'n zij ligt blijft ie gewoon openstaan. En soms schuift die wild over de vloer, terwijl er een hard PRRRRRRRRRRR uit opklinkt ;-)
07 april 2011 22:04
Jaaaaa DE boodschappentas actie xD. Is ook wel zo dat het grappig is, maar o-ver-al komen haren in en daar heb ik last van haha, als ik om mn werk kom moet ik eerst alles ontharen xD (thuis doen heeft geen zin want de haren zitten er weer op voor ik de deur uit ben) haha gelukkig is mijn kamertje tegen katten beschermt... Nouja de deur zit dicht en 'deze' krijgen ze niet open haha
Het zijn van oorsprong "roofdieren" . En omdat ze in tegenstelling tot 'n hond , het niet van hun loopsnelheid moeten hebben , verstopten ze zich. Zij kunnen nooit iets vangen als ze midden in 'n open plek zitten . Dat oerinstinct zit er nog steeds in . De mens doet ook nog dingen uit de "oertijd" .
Een kat is een nachtdier, dat overdag van oorsprong een donkere en onopvallende plek kiest om te slapen: een donkere en kleine ruimte om zich in te verstoppen. Het voelt er zich veilig en waant zich onbespied.
Daarom is een doos, tas, kleding zo lekker om in of onder te liggen.
Misschien vinden ze het gewoon leuk om je te plagen:D hihi nee hoor.
Volgens mij is het zo dat katten het fijn vinden om in een beschut plekje zich te verstoppen en om van uit daar de ruimte buiten het plekje te bekijken zonder opgemerkt te worden. Nieuwsgierig kijken ze dan om zich heen en worden er soms behoorlijk speels van als er ook maar iets beweegt of geluid maakt (dat heeft mijn kat tenminste)
Of ze zijn gewoon nieuwsgierig naar wat er verstopt is in de doos of tas.
xx