Wat is het beste puppy voer voor een american stafford ?

mijn pup is nu bijna 11 weken . Is er een soort test geweest voor het beste pup voer ?
Heb wel eens gehoord over het voer van de aldi. Maar kan dit veder nergens in een test bevestigt zien. Weet iemand misschien waar ik dit kan vinden ? Of iets waar bewezen is dat een ander voer het beste is voor een pup ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

Dat kun je het beste vragen aan je dierenarts of in de dierenwinkel, gezien het per ras nogal eens verschilt.

Ik adviseer je de 1e, aangezien de dierenarts je hond al kent ( als het goed is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei ook vraag om advies bij de dierenarts, niet dat je het daar moet kopen ! Een dierenarts hoort neutraal te zijn en een goed advies te geven. Algemeen bekend is dat de goedkopere merken inderdaad veel zout bevatten o.a. en dat je er vaak veel meer voer voor nodig hebt, dus nog net zo duur uit bent dat de betere merken. Maar goed succes met je keuze en het vragen eventueel naar mensen die er verstand van hebben ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het bij de dierenarts zelf koopt ja, maar een gemiddeld persoon koopt het ion de winkel of groothandel. Voor de 3e keer ik zei: VRAAG ADVIES bij de dierenarts
Het beste voer voor honden is hetgeen waar de minste vulstoffen en de meeste noodzakelijke stoffen inzit.
Vulstoffen zijn; granen (vnl tarwe, wat wel kan zijn rijst en mais), soja, suiker ed.
Zoek dus een voer dat het meeste belang hecht aan gezonde voeding voor je hond en niet het goedkoopst zijn of het meeste winst maken.

Als je er echt tijd en geld wil insteken kan je je hond rauw eten geven, echt vlees halen bij de slager enzo, maar dan moet je al een degelijke kennis hebben.
Je hebt ook "kant-en-klaar" rauw eten.
En dan heb je gewone droge brokken, Hills is hier een goed merk.
Natte voeding is op zich niet nodig, en hierin zit doorgaans ook veel rommel.
En geef je stafford zeker zo'n bot dat ie altijd kan kauwen, want zo'n kaken kunnen een hoop vernielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit klinkt misschien een beetje raar maar "het beste" voer voor jouw hond is het voer waar JOUW hond het het best op doet. Voor puppy's heb je veel soorten(merken) voer, wat ze over het algemeen met elkaar gemeen hebben is dat puppy voer extra voedingsstoffen hebben t.b.v het groeien.
Aan BARF-en (bones and raw food) zitten risico's als je niet precies weet waar je mee bezig bent. De kans dat je voedingsstoffen te kort komt, of te veel geeft is groot. Je hebt zowieso met het calcium-fosfor verhouding te maken.Vlees bevat namelijk weinig calcium (kalk) en relatief veel fosfor. Wanneer deze onjuiste calcium-fosfor verhouding niet gecorrigeerd wordt, kan dit leiden tot het zgn. all-meat-syndroom, een ziektebeeld waarbij o.a. ontkalking van de botten optreedt. Met name bij jonge, opgroeiende honden kan dit rampzalige gevolgen hebben. Een maaltijd die alleen maar bestaat uit vlees moet dus altijd aangevuld worden met vitaminen en mineralen in de juiste hoeveelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aub geen voer van de Aldi voor je pup. De Aldi verkoopt namelijk geen pupvoer! Jouw hond heeft zeker tot een jaar de nodige voedingsstoffen nodig om goed te kunnen groeien, zowel inwendig als uitwendig.
Wanneer je de pup zomaar voeding gaat geven wat voor een volwassen hond bedoelt is, kan het zijn dat jouw pup een groeiachterstand krijgt, slechte huid- en vachtkwaliteit krijgt en wie weet wat voor groeiachterstanden inwendig. Neem dus zeker een ( goed ) pupvoer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Ben momenteel op bezoek met mijn witte herder die op BARF(Vers Vlees) staat bij een Duitse Herder die op Lidl voer staat. Wat een verschil! Mijn hond haart veel minder, glanst veel meer, en zijn haar valt gewoon mooier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, bovendien is haar haar erg vettig!