Kun je kippen alleen 's avonds voeren? ipv 's avonds en 's ochtends?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
jodyenboyke
11 jaar geleden
Kippen gaan rond 17.00 op stok en zullen dus niet veel eten. Zorg dat ze de hele dag voer uit een bak kunnen eten. Ik gaf altijd kippenbiks in de voerbak en 's ochtends een paar handjes gemengd graan door het hok om lekker in de scharrelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voer dan sochtends anders voer je grotendeels alleen het ongedierte.

Het beste antwoord

Hier krijgen ze ook maar 1x per dag eten, ze krijgen dan graan en overschot van tafel. Wanneer dit is ligt eraan hoe ik moet werken. Gaat toch al vele jaren goed zo dus ja, volgens mij geeft het geen probleem om ze enkel 's avonds te voeren. Let alleen op met dit donker weer gaan ze vroeg slapen, dat je ze wel eten geeft voor ze slapen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan volgens mij kippen altijd voeren. Het zijn alle eters en je kan wanneer dan ook eten in de kooi gooien. Dat deed familie bij mij wel altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1x min, Met dit antwoord schiet de vraagsteller niets op, hooguit dat hij nu weet wat jij denkt
Ik zal het niet aanraden om nu in de winter te doen. Kippen hebben namelijk een hoog temperatuur en om zo'n hoger tempartuur te behouden heeft een kip veel voedingstoffen nodig.

Over het algemeen kan je ze gerust alleen 's avonds voeren i.p.v s'avonds en 's ochtends. Maar geef wel voldoende eten. Een kip stopt met eten als hij genoeg van heeft. Als de kip dan s'avonds echt heel trek heb, en je ziet dat dan zal ik meer geven. Dus bekijk eens hoeveel de kip wel eet. Voordat je het constant doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kippen moeten,volgens de voedsel verpakking, 53 tot 60 gram voer per kip per dag eten. Dus behaal dit minimaal aan voer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ik niet doen, ik heb twee kippen en ze hebben, juist s ochtends meer honger dan s avonds, s avonds gaan ze ook slapen en eten ze vaak niet meer, het is dan beter dat je hun eten verspreid over de dag dan alles s avonds, als je dan toch een keer per dag wilt, kies je beter s ochtends maar ik raad het niet aan, en zeker niet in de winter, zorg ook da ze vers water hebben, en dat je het in de winter elke dag met warm water ververst dan bevriest het minder snel. Je kan ook bv: s ochtends groeten resten, ... geven en s avonds korrels of omgekeerd, ik geef 2 a 3 keer per dag eten, en aangezien kippen grote eters zijn geef ik soms wel eens een extraatje, als ze niet loslopen in de tuin op het gras kan je dat ook eens doen, als ze niet weg kunnen uit de tuin, want ze eten ook gras en gaan dan zelf opzoek naar insecten, zaden van planten, ...! ;-)