Hoe doe ik mijn kat 't best naar de dierenarts?

Mijn kat is dus redelijk koppig, je kan 'm niet opnemen ofzo, dus gewoon meenemen in de auto is geen optie, een lijband zou hij ook niet willen aandoen denk ik..

Bestaan er korrels ofzo voor katten waardoor ze rustig/slaperig worden?

Hij kan al een jaar of meer zijn linkeroog toe doen, zijn ooglid gaat gewoon over zijn oog als hij slaapt, dus alleen het velletje,nu merk ik dat mijn kat zijn linkeroog heel dik staat, en rood is, het lijkt ook alsof hij mascara aanheeft(zeer zwart dus), we willen er mee naar de dierenarts maar hoe..

Mijn kat is ong. 5 jaar, mannetje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
is het ondertussen gelukt, en wat waren de bevindingen?

Antwoorden (5)

Misschien vragen of de dierenarts naar huis komt, die weet daar wel raad mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn 2 opties.
die zal ik effe uitleggen.

1. vraag of de dierenarts naar je huis mag komen om te kijken, zoals de eerste persoon hier zei.

2. koop een kattenkooitje en kattensnoepjes. toon je kat een kattensnoepje en leg het een beetje verderop. toon dan nog een kattensnoepje en leg het nog een beetje verder. leg het laatste snoepje helemaal achterin de kooi. je kat zal er dan in gaan. doe dan snel de deur dicht. dat zit hij in een kooi en kan je hem meenemen.

veel succes!

ps. ik doe dat ook als mijn kat lastig doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel de dierenambulance.
wij vangen de kat, stoppen hem in een transportkooi, en eventueel zorgen we ook voor het vervoer naar de dierenarts en terug.
desgewenst kan de eigenaar mee.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke gemeente doen ze dat? nog nooit van gehoord. Doen ze dat gratis?
Rieneke1
12 jaar geleden
er zijn vele dierenambulances actief in nederland.
voor dit soort ritten vragen we een vergoeding; daarmee kunnen we de ritten die we wel gratis doen deels bekostigen.
Je zou gewoon een oude handdoek in een bananendoos kunnen doen. Zet daar een schaaltje met een goed ruikend stukje vis in. Als je hem eerst met het schaaltje vis naar de doos lokt (zodat hij ongeveer weet waar hij moet zoeken) zal hij bijna zeker op eigen kracht in de doos springen. vervolgens kun je er gerust de bovenkant van de doos opdoen, omdat bananendozen vrij groten luchtgaten hebben. (Leg eventueel ook een doek op ''te'' grote luchtgaten, zodat hij er niet uit kan.) Laat de kat iig niet winnen door zijn koppigheid oid. Het klinkt best serieus wat je typt, en hij heeft er dus alleen maar baat bij als je hem zo snel mogelijk naar de dierenarts brengt.

Ook zou je de dierenarts kunnen bellen en hem de vraag voorleggen. Misschien is dit een vaak voorkomend iets en weet hij zo al te zeggen wat je kan doen. Misschien dat je dan alleen wat oogdruppeltjes oid kunt komen ophalen, zonder daarvoor je kat mee te hoeven nemen.

Alleen de oogdruppels oid toedienen bij de koppige kat zoals je hem omschrijft zal dan wel weer een uitdaging worden ;) Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
valeriaan!