Afrikaanse reuzenslak vertoont wit op huisje

Mijn afrikaanse reuzenslak zijn huisje ziet er niet goed uit
Hij wordt wit aan de achterkant, hoe kan dit?

Ik verzorg hem erg goed, en ik snap niet waarom het lijkt alsof er allemaal kleine scheutjes en wit op zijn huisje zit. net of de kleur uit het huisje trekt.

Ik weet niet of de foto erbij staat ( wel toegevoegd, maar dat doet het vaak niet goed.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Het huisje groeit vanaf het uiterste puntje met een steeds grotere ringvormige toevoeging.
De slak wordt zelf natuurlijk ook steeds groter en zal waarschijnlijk niet meer het allereerste stukje "bewonen"
Dit kan het verlies aan kleur kunnen verklaren.
Het is eigenlijk meer een vraag voor een echte malacoloog. (weekdierendeskundige)

Toegevoegd na 7 minuten:
kan = zal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op plaatjes van andere reuzenslakken zie je de witte punten ook. Zie de eerste bron.
Het zou goed met zijn voedsel te maken kunnen hebben. Calcium is daarbij van belang. Zie de tweede bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de slak groeit en het einde van zijn huisje is erg klein en zijn schild dood spul net als jouw haar. dat het wit word is normaal. het is tenslotte kalk. mischien heb je iets aan de link.