waar koop je goedkope vlooienbandjes voo katten?

Toegevoegd na 13 uur:
het is niet voor mijn kat, maar om in huis van de vlooien af te komen, heb de tip van een goeie vriendin dat dit zou werken als ik hem in stukjes verspreid op'"fijne vlooienplekjes" leg. schijnt de meest effectieve manier te zijn:) en ook het slimst met kleine kinderen in huis, een spray is dan niet save volgens de dierenwinkel.

jammer dat iedereen het hele verhaal al denkt te weten terwijl er hier nog geen kwart staat, grappig ook hoe iedereen ook in mijn portemonnee kan kijken (vertel me dan ajb ook waar het vakje met al dat geld zit, ik heb er naar gezocht maar vond het niet:(

Toegevoegd na 6 dagen:
heb ze gekocht bij de action en ben vlooienvrij denk ik:)

had er niet bijgezet waar het voor was omdat ik snel de vraag geplaatst wilde hebben (voor degene die vroeg waarom ik dat er niet bijgezet had.

bedankt als het als tip was dat het voor katten niet helemaal save is, maar wil ook even melden.....zo kwam het niet helemaal over.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlooienband is zulke niet werkende rommel dat het verboden zou moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem dan geen huisdier als het allemaal zo goedkoop mogelijk moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nog gevaarlijk ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Levensgevaarlijk. Die dingen doseren niet maar vergiftigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
snap niet dat de die kregen nog verkopen. helpt geen hol en kat kan zich eraan ophangen. en dat allemaal zo goedkoop mogelijk......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat niet alleen Niels,maar er gebeuren veel ongelukken mee doordat katten vast komen te zitten met de onderkaak door het bandje of dat ze zichzelf op kunnen hangen als ze ergens achter blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en veel katten wurmen er op een of andere manier 1 voorpoot tussen en knellen de bloedsomloop af. t enige waarvoor ze eventueel handig voor zijn is om een stukje van zo'n onding in de stofzuigerzak te doen als er vlooien zijn. dus (hamer het er gewoon nog een keer in)
katten (binnen of buitenkat) gewoon helemaal geen bandje om doen, niet met een naamkoker (laten chippen) niet met een belletje (helpt ook geen meter) niet tegen vlooien en niet voor de sier of wat voor andere reden dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wilt dat het werkt,moet je geen goedkope troep kopen want dat helpt voor geen meter.
En al helemaal geen bandje want daar gebeuren heel veel ongelukken mee.
Het beste kun je pipetten bij je dierenarts halen want die werken wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allebeide waar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tien goedkope vlooienbandjes die niet werken, een kat die hier mogelijk schade door oploopt (kosten DA) vallen in het niets met een paar goede pipetjes adrem. ik heb ook geen royaal inkomen, maar bezuinig niet op voeding, verzorging en onderhoud van de dieren hier.
(ook niet van de andere gezinsleden overigens) ;-) dieren kosten geld, en dat is iets wat men zich vooraf zou moeten realiseren, dus ook als er onverwachte financiele dingen voor kunnen voorvallen in de toekomst. nu is het een vlooienbandje van een paar eurie, of druppels van een eurie of wat meer. wat nu als de kat wat heeft en de kosten van de DA niet betaald kunnen worden? een dier is afhankelijk van zijn baas, en heeft er geen boodschap aan wat er wel of niet in de knip zit om uit te geven. (net zoals die dierenspeciaalzaken dierenartsen etc.)
het is aan de baas om deze verantwoording te kunnen dragen vind ik persoonlijk, voor zolang het dier (gezond en wel) leeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja.. Ieder zijn keuze, maar als er iets gebeurd met dat vlooienbandje moet je ook naar de DA voor een behandeling, dat geld had je dan kunnen sparen voor goede vlooienpreventie, ipv zomaar het goedkoopste te kopen. Bespaart een hoop leed, dierenartsen raden een vlooienband ook niet aan. Bij onze hond gebruik ik trouwens helemaal niks, ben niet zo van de chemische rotzooi, om de dag een knoflook bonbon (of zo nu en dan een klein beetje knoflook door z'n vlees, niet teveel, anders is dat ook weer slecht) werkt prima. Nog nooit een vlo gezien *klopt af*. Ben het helemaal eens met de reacties dat dieren geld kosten en je ook absoluut niet moet besparen op de verzorging van je dier. Als hij onverwachts ziek wordt of een ongeluk krijgt moet je het ook kunnen betalen (en operaties + revalidatie is erg duur!!) ik spaar sowieso iedere maand een beetje extra voor onvoorziene kosten in plaats van het naar de verzekering te brengen, dit is gelukkig nog nooit nodig geweest *klopt weer af* maar ALS het ooit nodig is kom ik niet voor verassingen te staan, financieël gezien (een operatie kan nl. al snel een maandloon kosten). Dit heb je over voor je dier, anders moet je geen dieren nemen, je koopt ook geen dure auto voor de lol terwijl je de onderhoud niet kan betalen, een auto slurpt brandstof en gaat wel eens kapot, kromme vergelijking misschien, maar in principe komt het op hetzelfde neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noem me gek: Maar ik ga liever een keer vaker naar de da, of ik koop een goed middel tegen watdanook en eet dan zelf maar een aardappel minder dan dat ik bezuinig op de dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Niels
dan zijn we samen gek te noemen waarschijnlijk :) hier net zo. dieren (en mijn kinderen) komen niets te kort, maar zou er zelf wel minder om eten áls het zou moeten. leef van het minimum maar heb bij prio's hierop afgesteld. geld wat ik apart heb voor bv DA kosten, een wasmachine stuk gaat (of beiden tegelijk, dat zal je net zien) is er en blijf het tussendoor aanvullen. de 2 katten, hond, ratten en hamster krijgen premiumvoer. ze horen bij het gezin, en geef mijn kids en mezelf tenslotte ook geen rotzooi te eten. alles krijgt netjes jaarlijks een enting, ontvlooien en ontwormen doe ik preventief (mijn persoonlijke keuze) en kom liever voor de kat zijn fluitje bij de DA dan dat ik het zou moeten zijn en te laat ben of te lang doorklungel. mijn moeder noemt me weleens gek omdat ik volgens haar te snel naar een DA ga. het stomme ervan is: ben nog nooit gegaan als er niets aan de hand was, en ben ook nog nooit te laat naar een DA gegaan met mijn dier.
(en ja, ook ratjes laat ik inslapen als hun tijd daar is terwijl ik ze ook had kunnen laten lellepoten en voor het geld van de DA veel meer ratjes had kunnen aanschaffen) mensen met minder inkomsten hebben zeker wel recht op een huisdier, maar vind dat men wel garant moet staan voor een goede verzorging en welzijn, op welk gebied dan ook. nee, laat mij maar lekker gek zijn als mensen dat zo willen noemen hoor :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller, als je die info niet bij de vraag zet kun je reacties verwachten. Het vakje 'toelichting' staat er namelijk niet voor niets. Misschien had je zelfs andere goedkope(re) alternatieven gekregen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees nu de toevoeging bij je vraag.
Waarom heb je dit er niet gelijk bijgeschreven,dan had je nooit negatieve reactie's op vlooienbandjes ontvangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar.....op zich moet mijn reden er toch niet toe doen.....
het is zo makkelijk om maar te oordelen terwijl je niets weet, vind ik jammer:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand hier een vraag heeft over vlooienbandjes voor de kat,dan is het toch fijn dat je ervoor gewaarschuwd wordt?
Wij wisten niet beter dan dat het voor de kat was,daarom de waarschuwingen want niet iedereen weet hoe gevaarlijk halsbandjes zijn voor katten,laat staan dat ze ook nog eens voor geen meter helpen.

Het beste antwoord

action /kruitvat/supermarkt
Lees wel eerst de verpakking meestal is de werkingsduur minder.

Bij een vlooien band moet je er op letten Wanneer ze werkzaam worden 1 tot 3 dagen , Hoelang werkzaam de goede tot 6 maanden, Veilige sluiting, Werken ze ook tegen teken.
Het is ook voor de gezondheid van de kat dus kun je beter 5 euro dan 2 euro uitgeven.

Toegevoegd na 7 minuten:
De bandjes van kruitvat ed kun je id versnipperen doe er ook een stukje in je stofzuiger
Wat ik net schreef is echt voor op de poes zelf maar als extra kun je de goedkope goed gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Action
In een blauw geel doosje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Action. Zijn goed . Moet je alleen wel geregeld vernieuwen. En andere dieren in huis ook behandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga er vandaag gelijk heen, thanks!!:)
bij het kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die heeft ze hier niet meer, die had ik nml eerder en dat werkte fantastisch!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammer ! ik heb nog een stukje ... :)