Hoe weet ik of mijn sluierstaart goud ossen mannetjes of vrouwtjes zijn??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Goudossen ken ik niet, is waarschijnlijk een andere naam voor buffelrug?
Een buffelrug herken je heel goed door het ontbreken van de rugvinnen.
Bij de goudvisachtige zijn de vrouwtjes altijd groter dan het mannetje, maar ook gedrongener van vorm en ook dikker.
Het mannetje is in alles iets of veel slanker en kleiner.
Ook aan het gedrag van het mannetje is vaak goed te zien dat het een mannetje is, hij jaagt vaak achter het grotere vrouwtje aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hele jonge goudvisjes en sluiers hebt dan kun je dat vaak nog aan heel weinig dingen zien. Hooguit een beetje aan het dominantere en drukke gedrag van de mannelijke visjes. Maar zodra sluiers en andere goudvissen wat ouder worden dan krijgen de mannetjes witte puntjes die lijken op een soort van schimmel op de kieuwen te staan. De witte puntjes verschijnen na een paar maanden en gaan ook niet meer weg. Dit geld trouwens niet voor algen eters.