Wie herkent deze haaruitval nadat de hond geopereerd is ?

Mijn hond is zo'n 6 weken geopereerd voor een tumor,onder volledige narcose.De tumor was hormonaal beínvloedbaar,dus werd hij ook meteen gecastreerd.
Na ongeveer 3 weken begon de haaruitval,met name het dekhaar.
Ik durf hem niet eens meer te borstelen omdat je de vacht dunner ziet worden.
We geven hem nu schapenvet,en 2 soorten voedingssupplement voor huid en haar van dr.Dog.
De dierenarts heeft geen verklaring.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de dierenarts geen idee heeft vind ik schandalig. Zoals Rieneke (elders) al noemt: Dierenartsen lijken steeds minder te weten over voeding en het effect hier van!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Cica,je hebt gelijk.Een castraatvacht kan ruig en krullerig worden, dit haar staat van de huid af en laat vanzelf los.Hij heeft wel veel losse huidschilfers.
Ik zal vast gewoon geduld moeten hebben en hopen dat het vanzelf weer goed komt.
Maar ik vroeg me af of iemand dit ook eens meegemaakt heeft.....

Het beste antwoord

het is niet abnormaal dat een hond na castratie wat meer haaruitval heeft.
daarnaast is de operatie toch een flinke aanslag geweest, en dat heeft ook z'n weerslag op de vacht van je hond.
geef je hond een goede kwaliteit voer, en ga verder met de supplementen (weet niet wat je precies geeft, maar zalmolie werkt goed), dan zal het hopelijk met de tijd weer bijtrekken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus! het is een bijzondere situatie, maar denk er ook om dat door het warme weer dieren wat eerder gaan "ruien". Maar blijf het in de gaten houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reacties.
Door de rui moet ik hem wel borstelen(het is een Tervuerense herder)maar het dekhaar komt ook mee.
Hopen maar dat het een keer ophoudt......

Andere antwoorden (1)

Voor ieder uur narcose is een mens al een maand van slag. Bij honden zal daar ook een termijn voor zijn. De weerstand is verminderd en dus ligt het hele lichamelijke systeem overhoop. Zorg goed voor je hond. Met goede voeding (wat hij toch al kreeg) en wat geduld zal hij over een maand of twee weer helemaal boven water zijn.
Ivana