Is het normaal als een Hangoor Dwergkonijn die 1 jaar is met een andere Hangoor die 8 weken is vecht?

Ik heb twee konijnen en ze vechten steeds als ze samen zijn, ik heb mijn 1e konijn al gecastreerd, moet ik nou ook mijn 2e konijn castreren of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Gezien het leeftijdsverschil denk ik niet dat je ze tegelijk kreeg. Konijnen blijken best lastig te zijn als je ze nieuwe "vrienden" aanbiedt.

Ik ken iemand waar de gevechten zo erg werden (en bleven) dat ze 2 hokken en 2 rennen heeft gebouwd

Als je 2 jonge konijnen samenhebt gaat het vaak goed, is er één volwassen is het heel lastig er "zomaar" een andere bij te plaatsen (bijv 2 vrouwtjes geeft ook vaak ruzie en zelfs een man-vrouw combinatie).

Meestal zeggen ze: voorzichtig kennismaken op neutraal terrein, dus NIET één erbij zetten in het hok van de andere

Ik zou dit toch te zwaar vinden voor het konijn van 8 weken want dat is eigenlijk nog een baby (of kleuter).

Kun je het hok niet met gaas in tweeen splitsen dat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken maar elkaar niet kunnen verwonden.

En dan over een paar weken nog een keer proberen (ergens anders, in de keuken bijv)

Castreren mag pas met ca 5 maanden dus dat is voor het jonge konijn te vroeg en ik betwijfel ook of het zal helpen

Sterkte
amigo
12 jaar geleden
De leeftijd speelt een grote rol bij 2 konijnen! Hoe lang staan ze al bij elkaar? Wij hadden ook 2 konijnen de een is 9 en de ander was 5. Die vochten kontinu met elkaar. Later bleek dat als ze zo veel vechten dat ze aan het bepalen waren wie de baas was. Maar het bleef maar verder gaan en na een paar weken hebben we het aan de DA gevraagd en die zei dat de haat aan elkaar hadden! Dat komt dan nooit meer goed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is territorium bewaken, dat gaat dus niet samen, ben bank dat castreren niet veel helpt, je zult ze apart moeten houden. Soms is het wel mogelijk als het 2 broertjes zijn, maar dit is ook niet altijd zeker...

Toegevoegd na 26 seconden:
bank = bang:P