door met mijn hond Diesel te spelen, zijn nu zijn kussentje gescheurd en heeft hij heel veel pijn aan zijn poten. Wat moet ik doen?

Diesel is een border collie van 1.5 jaar maar door ermee te spelen zijn zijn kussentjes gescheurd, hij heeft ook veel pijn aan zijn achterste poten. wat is ermee aan de hand?!

*Diesel heeft en half jaar terug wel een auto ongeluk gehad waardoor zijn poten helemaal verwond waren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Naar de dierenarts met hem!!!
Ik begrijp trouwens niet, hoe de de kussentjes van zijn poten gescheurd kunnen zijn door te spelen en wat dàt allemaal dan weer te maken heeft met een eerder auto ongeluk, maar dat zal aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, maar vandaag nog naar de dierenarts, NU bellen!
de poten moeten vakkundig worden ontsmet, en verbonden.
verder heeft de hond een pijnstiller nodig.
bel even naar je dierenarts, dan hoor je of hij/zij nu dienst heeft, of waar je nu naar toe kan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als de poten weer beter zijn, rustig wandelend en dravend opbouwen, zodat de eeltjes stevig worden, vóór je weer echt wild gaat spelen met hem. Bovendien zorgen voor een natuurlijke ondergrond, en geen straatstenen of zo, want een border is natuurlijk heel wendbaar, dus 'remt' heel erg af - beschadiging op stenen of een ruwe ondergrond komen dan sneller!
Er is een verschil tussen gescheurd en 'n scheur. Als de poten open liggen moet je METEEN naar de dierenarts. Als er gewoon een snee in zit, of een stukje gescheurd is, moet je gewoon de eerste paar dagen op droog gras lopen. Daarna kan je rustig aan weer meer op beton gaan lopen. Probeer als het geheeld is vaker op beton te lopen, daar krijgt hij eelt van, en dan heb je dat probleem ook niet meer.
Ik zou, als het niet bloed, me er nauwelijks zorgen om maken. Geef hem gewoon rust en laat hem in gras lopen. Smeer er niks op, dat maakt de wond alleen maar week. Hier heeft meneer ook 1x in de 2 maanden wel eens een scheur in zijn voetkussen. Maar dat is na een weekje over. Honden hinken nogal snel, dus daar moet je je ook niet veel van aantrekken. Gewoon even bekijken of het realistisch is om naar de dierenarts te gaan: Is het een grote wond? Laat het verplegen bij de dierenarts. Is het gewoon een scheur die nauwelijks open is, dan moet je het lopen op beton rustig opbouwen zoals bovenstaand beschreven. Probeer in het vervolg met je hond op een zacht oppervlak te spelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet even naar de dierenarts gaan, en soms even kijken hoe het gaat met zijn pootje.
Soms even kijken bij zijn pootje is heel belangerijk!