Kan ik een Puppy nemen naast mijn W.O opleiding?

Ik begin dit jaar aan mijn W.O. opleiding Accountancy, en ik heb altijd een puppy gewild. Nu vraag ik mij af of dat wel kan, en of iemand hier ervaring mee heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het verzorgen en opvoeden van een puppy is enigszins vergelijkbaar met het opvoeden van een (mensen)kind. Je zal er de eerste tijd vrijwel altijd bij moeten zijn, of ervoor moeten zorgen dat er iemand anders bij is. Anders wordt het beestje heel eenzaam en gaat het lawaai maken of dingen kapot maken. Daar komt bij dat jullie aan elkaar zullen moeten wennen en dan is het goed om veel bij elkaar te zijn. Als je een voltijd studie volgt aan een universiteit zal je colleges moeten volgen, en daarnaast ook soms samen met anderen opdrachten moeten maken. Op die momenten ben je niet thuis. Deze dingen zullen bij een universitaire studie uren in beslag nemen. Daarvoor zal je dus een oplossing moeten vinden. Een puppy zal ook voortdurend aandacht vragen, behalve als het slaapt. Je zal je dus moeten afvragen of je dat kunt opbrengen naast de verplichtingen van je studie. Leef je in een gezin of met één of meer personen samen, dan zal er makkelijker een oplossing kunnen worden gevonden dan wanneer je van plan bent alleen te gaan wonen en dan een puppy te nemen.

Ik zou het niet doen. Al heb je nu de tijd voor een pup. Als jij met je studie klaar bent is de pup nog lang niet dood. Dan krijg je misschien een full-time baan en dan zit die hond van 9 tot 5 alleen thuis. Verder is een pup opvoeden een zeer tijdrovende klus. Zeker in het begin kan je hem niet lang alleen laten. Een pup kan zijn plas niet lang ophouden. Ik moest mijn pup minimaal elk uur naar buiten doen. Als je wel een pup neemt let goed op welk ras je koopt. Koop nooit een hond op zijn uiterlijk maar op zijn karrakter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100