onverwachte gezinsuitbreiding van onze goudhamster, wat kan ik moeder hamster geven voor extra'tje nu ze kleintjes te zogen heeft?

onze nieuwe aanwinst kwam niet helemaal in haar uppie hier, we 5 roze kriebelige hamstertjes in wording.
uiteraard laten we haar de eerste week lekker met rust, maar ik vraag me af of ze behoefte heeft aan extra'tjes nu die kleintjes zo gretig bij haar melk lurken :)

wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Geen hooi bij een hamster, dat is veel te scherp. Gewoon de normale voor hamster geschikte bodembedekkers en nestmateriaal.

Je kunt brinta geven, advocado, stukje ei, banaan etc.
Kijk maar eens op het hamsterforum. Daar vind je ook tips voor zogende hamsters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor de tip en link +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx voor je antwoord en pb over het kleine spul. ze groeien als kool, en de kleurtjes zijn al bijna helemaal zichtbaar. 1 is er nog roze, het is net een mini biggetje :) gelukkig mogen ze nog een tijdje blijven voor de op zichzelf mogen gaan wonen :)
(hoezo leuk voor de kids, moeders hiero vind het ook helemaal geweldig!!) de dierenwinkel wil ze wel terug, maar doe het via MP zodat ik zeker weet dat het geen impulsaanschaf gaat worden.
want ja kom nou, het zijn toevallig niet zomaar hamsters he, de kleintjes van ons. haha

Andere antwoorden (3)

de gewone voeding volstaat. extra hooi is wel lekker.
gefeliciteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je. ik zie dat je er zelfs op aan het proosten bent?? :O))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha klopt. ;-)
Onze katten krijgen/hebben ook weer jongen (voor de derde keer) en die geven wij de normale portie voer gewoon, soms iets meer, omdat ze dan weer zeuren (maar dat is dan weer vooral de kater...) Dus ik zou het gewone portie hamstervoer doen, daar kan een hamster volgens mij heel wat voedingsstoffen uit halen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gefeliciteerd met de 5 jongen trouwens, 2 van de 3 vrouwtjeskatten bij ons zijn nog zwanger, ééntje heeft al 5 jongen, en dan heb je hier ook nog een kater ronddangelen die morgen een jaar oud wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel. heb zelf ook katten en hou me bezig met het overschot aan kittens, richt me op de kattenhandel en broodfokkers op internet ism met het LID waarmee ik wederzijds contact heb, maar dit geheel ter aanvullende info. voor elk dier wat zoogt is het normale portie te weinig, dus het kan me wel indenken dat je kat zeurt om meer als ze jongen te verzorgen hebben die heel wat energie vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begreep het ook niet helemaal eigenlijk.....
Doe maar jou liefde, dat is al GOUD waard.