Hoe krijg ik trespa weer recht?

Ik heb een tijd geleden een aquariumkap gemaakt van trespa.
De kap bestaat uit 5 delen, 4 platen van 32x50 en 1 plaat van 22x50 cm.

Nou begon hij al vrij snel krom te trekken (van het aquarium af, naar boven zeg maar). Hoe kan ik dit verhelpen en in het vervolg voorkomen?
De platen schuiven nu telkens onder elkaar wat heel erg irritant begint te worden.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wil eigenlijk niet de kap vervangen door ander materiaal.
Deze plaat kostte nogal wat dus het zou zonde zijn om niet meer te gebruiken.

Heel simpel gedacht: zou het misschien helpen om de kappen om te draaien zodat de bovenkant onder zit, en na rechttrekken (als dat al gebeurt) enkele aluminium strips aan de kappen te bevestigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Ik vind de vervorming voor Trespa wel heel ernstig, zowel binnen- als buiten-toepassing zouden volgens de documentatie niet dermate kunnen vervormen, alhoewel er wel sprake is van een ´´extreem overgangsgebied´´. Misschien is het beter om voor een plaattype te kiezen wat niet zoals trespa op hout/papier is gebaseerd maar bijvoorbeeld cementvezel (denk aan bijv. Eternit) . Ik verwacht dat dat een stuk minder gevoelig is voor vocht in combinatie met hoge temperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een roestvrije metalen plaat kan ook een oplossing bieden.