Een kat wordt er sowieso niet slimmer van dat je tegen hem/haar praat. De kat reageert op geluiden niet op taal. Het maakt dus niet uit in welke taal of op wat voor manier je tegen de kat praat. Rammelen met een pak kattenbrokjes of het openen van een koelkast zijn begrijpelijke geluiden voor de kat. Een kat reageert vaak ook wel op het geluid van zijn/haar naam. Dit geluid heeft hij/zij dan in verband gebracht met eten of een aaitje.

Als je in babytaal tegen een kat gaat praten, heeft dat dus geen invloed op de intelligentie van de kat, maar zelf kom je dan wel een stuk minder intelligent over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
humor!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van 'gewoon' doen? Lijkt mij ook een optie!

Andere antwoorden (3)

Katten verstan zowiezo geen mensentaal maar zullen het alleen rustgevend vinden als ze je stem horen. Wat je allemaal zegt zal hun een worst wezen. Het verhaal dat je er van maakt doe je alleen om het voor jezelf leuker te maken.

Dus het antwoord op je vraag is dat een kat noch slimmer noch dommer wordt van babytalk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat kan je veel meer leren dan je zult denken.
Maar net zo als bij honden moet je zeer consequent zijn en vooral blijven.
Babytalk is leuker voor de buren dan voor de kat.
Je stem verheffen helpt beter, wil je hem aanhalen maak je dan klein en ga op je hurken zitten.
Geef je een kat op zijn donder (indien nodig) doe het dan meteen even later weet een kat niet meer waarvoor.
Maak het ook altijd weer goed (wat later).
Heb heel veel geduld, het duurt heel lang voor een kat goed luistert en praat gewoon tegen hem.
Dan pas zal een kat slimmer worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimmer omdat hij het overdreven nut er niet van inziet .. Hij is jouw allang voor je het wist te slim af