Ik heb een bejaard, gezond en blij konijn van elf. Wat is volgens jullie een maximale leeftijd voor een konijn?

Toegevoegd na 3 minuten:
En voor een gras/engelse parkiet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat leuk, dat blije konijn!

Het beste antwoord

Zou rond de 15jaar liggen.Mijne is er 10jaar en volgens dierenarts is dat ong.120jaar in mensenlevens..;

Toegevoegd na 3 minuten:
Grasparkieten kunnen met de juiste voeding en verzorging tussen de 15 en 20 jaar oud worden. De meeste vogels halen deze leeftijd echter niet door wegvliegen, ongelukken bij het rondvliegen, verkeerde voeding of verzorging en andere oorzaken.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wij hebben een konijn gehad die werd 15!
10-12 is hoe oud ze gemiddeld worden, maar er zijn altijd uitzonderingen.
12 jaar geleden
de meeste konijnen halen de de 12 niet.
mijn ouders hadden een konijn van 17.
vroeger stierven ze met gemiddeld 9 jaar.
maar alles word ouders mens en dier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
@smarty: hoezo slecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is theoretisch zo, dat huisdieren ouder worden dan dezelfde diersoort in het wild. Ze hebben betere voeding, betere huisvesting, en geen last van natuurlijke vijanden een konijn dat zich in zijn eentje verveelt, of een goudvis in een kom, zullen wel eerder doodgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat momenteel inderdaad zoiets als "maximum leeftijd". In welke mate die bereikt wordt, is een andere zaak, maar die wordt niet langer door betere leefomstandigheden. Deze genetische maximumleeftijd kan echter wel gemanipuleerd worden ! Men kent echter niet de neveneffecten van het uitschakelen van dit gen voor maximumleeftijd.
Bij wormen en lagere dieren werden al proeven uitgevoerd waarbij bleek dat het dier plots dubbel zo lang kon blijven leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@vierkantswortel: interessante materie, vind ik. maar zolang mensen te veel (te vet en te zout) eten en te weinig bewegen, kunnen we wel dure methoden bedenken om mensen ouder te maken, maar doen we zelf ons lichaam tekort.
ikzelf trouwens ook. als ik 130 kan worden door nooit meer chocola te eten, dan liever een korter leven mét chocola. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een antwoord van hem vond ik ergens slecht. dus nu is dit ook slecht. wraak op niets heet dat.
Die van mijn buren werd 13 maar gemmiddeld 10-15 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ene konijn is na 5 jaar overleden aan een tumor, mijn andere is toen hij 17 was aan ouderdom overleden.
dat maakt het gemiddelde:
11.5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een oudje zeg! :P Ons konijn is 9. Het ligt eraan wat voor een ras het is de meeste konijnen worden 10 jaar. Maar als je ze goed verzorgt kan het lopen tot de 15 jaartjes! Het oudste konijn is namelijk 24 jaar geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het oudst geregistreerde konijn in Guiness Book of Records was 16 jaar oud.

Grasparkieten worden gemiddeld 15 à 20 jaar, maar de oudst geregistreerde grasparkiet werd 29.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn konijn heb ik half maart laten inslapen. Hij is 12 geworden en was helemaal op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gewone grasparkiet wordt ongeveer 8 jaar oud.
De Engelse grasparkiet, die een stuk groter is, kan wel 20 jaar of ouder worden.

Konijnen zal afhankelijk zijn van de soort.