Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn cavia is 13 weken oud en ik ga binnekort een 2e cavia kopen.moet het dan een zeugje of beertje zijn?liever geen beertje:moet gecastreerd worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je zegt het zelf al: je hebt liever geen mannetje, omdat je dan met het gedoe van castreren zit. Koop dus liever een tweede vrouwtjes cavia.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
ik zou eerst even met je andere cavia naar de dierenarts gaan voor je denkt over een ander huisdier erbij nemen.
en daarna wachten tot je cavia die net bevallen is van een dood jonkie een paar weken laten herstellen.

neem aan dat je ze bij elkaar in wil zitten vanwege de castratie van het beertje.

als je liever geen beertje wil neem je een zeugje he? of zijn er meer keuzes waar ik het bestaan niet vanaf weet....
trafo cavia ofzo.

als je voor het DIER het beste wil zou ik het 'binnenkort' gewoon even vergeten. het dier wat je hebt gaat voor dus geef die eerste even de kans om weer op te knappen.
dán kan je verder kijken wat JIJ wil.
dieren gaan voor weet je wel.....

Toegevoegd na 1 minuut:
mocht je het niet meer weten bij de link een opfrissertje over je kennis van je huisdier.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen beertje wil blijft alleen een zeugje over, toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je idd een zeugje wilt moet je niet 1 nemen van dezelfde leeftijd, daar het mannetje al met 4 weken geslachtsrijp is.
als je een vrouwtje wilt zou ik persoonlijk een ouder vrouwtje nemen, omdat een jong vrouwtje de zwangerschap niet aankan, tenzij je beertje geholpen is dan zou ik nog even wachtrn en dan kan je er wel 1 van de zelfde leeftijd nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk moet je oppassen dat een zeugje niet te jong zwanger raakt, maar een zeugje kan ook te *oud* zijn voor een eerste nestje! Bovendien, het lijkt me de bedoeling dat de beestjes überhaupt niet fokken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding