helpt het om je konijn te straffen doormiddel om.hem.terug te zetten in zijn hok?

Ik heb een rex konijn die vaak onder de bank gaat als ik haar roep komt ze soms wel maar soms ook niet nu is ze 12 weken oud en ze moet nog veel leren nu vtaag ik me af als ze na 3 waarschuwingen nog niet luistert werkt de straf dan maar terug in haar hok doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Straffen niet doen. Dit omdat bij verkeerd gebruik van straf een konijn angstig of onzeker kan worden. Dit is natuurlijk erg nadelig voor de relatie van konijn en baasje. En voor het bij je komen is dit niet echt de oplossing. Time outs (terug in het hok) word wel eens aanbevolen, dit werkt alleen als het konijn het vervelend vind uit zijn groep (dus ook bij zijn baas) weg gehaald word. Maar je bereikt hier niet je doel mee dat je konijn sneller bij je komt, als je dat vraagt en dat is uit eindelijk jou doel. Het beste is om je konijn goed aan te leren dat als je hem roept, het een feestje is bij je te komen. Ik zou beginnen met clickertraining met je nijn. Je zult dan eerst je konijn de clicker aan moeten leren. Dit doe je als volgt: - Je klikt en geeft je konijn gelijk wat lekkers, - Dit herhaal je een aantal maal, - Als je het een paar keer herhaald hebt kun je even wachten met je beloning geven, je nijn zal dan vol verwachting op zijn beloning zitten te wachten. Als je konijn de clicker snapt, kan je verder met het aanleren van het bij je komen. Je gaat stapsgewijs te werk. Ga op de grond zitten en klik zodra je konijn maar 1 stap in jou richting zet. En beloon hem. Doe dit een paar maal, dan verhoog je de criteria dan passen klikken voor 2 stappen in je richting enzovoorts. Houd er rekening mee dat training erg intensief is voor een konijn dus hou je sessies kort en sluit positief af. Beloningen moeten makkelijk opgegeten kunnen worden, dus geen stronkje witlof. Gebruik een hap slik beloning. Beloningen die je kan gebruiken: -Biks brokjes (van zijn rantsoen), - Groente (een konijn mag per dag 50 tot 100gr per kilo lichaamsgewicht aan groente hebben), - Fruit (konijnen mogen een eetlepel per dag aan fruit hebben in verband met het suiker gehalte. Ook moet je de pitten verwijderen, deze kunnen giftig zijn). Let wel een konijn moet je laten wennen aan fruit en groente, anders kunnen ze diarree krijgen. Ook als je een keer een ander soort groente of fruit wil geven dan ze gewent zijn ook even laten wennen. Daarnaast moet je konijn ten alle tijden hooi tot zijn beschikking hebben, om te voorkomen dat zijn darmen stil komen te liggen. Interessant boek om te lezen is High Five met je konijn van Bernice Muntz.

Bronnen:
http://www.bunnybunch.nl/informatie/groent...
http://www.dierentrainer.nl/

Volgens mij helpt dat voor geen meter. Belonen helpt bij dieren veel beter. Als je haar telkens beloont als ze wel komt met iets dat ze leuk of lekker vindt, heeft dat veel meer resultaat. Dat begrijpt ieder dier. Ik weet alleen niet wat een konijn ziet als beloning of lekkers in miniformaat.

Kortweg: nee. Om een beest te straffen zou je de taal van dat dier moeten kennen. En 'terugzetten in hok' behoort niet tot konijnentaal... Ik zou ook niet weten wat wel past in konijnentaal ook al heb ik jaren konijnen gehad. Om hem/haar bepaalde dingen niet te laten doen moet je gewoon voorkomen dat die dingen gedaan kunnen worden. Ik bedoel daarmee als je niet wil dat hij/zij aan de electriciteitsdraden kouwt moet je voorkomen dat hij/zij daar bij kan. Als je niet wil dat er aan planten wordt geknabbeld dan moet je zorgen dat die planten onbereikbaar zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100