Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een teek loslaten door schelle geluiden?

Mijn hond zat helemaal onder de teken na wandeling in de bossen. ik had er een paar verwijderd maar er zaten er blijkbaar meer waar ik geen erg in had. Nu komt het gekke, ik ging stofzuigen (is een heel schel geluid waar je zelf ook gek van wordt) en ik zag 2 teken uit haar haar vallen! erg bizarre vraag misschien maar nu vroeg ik mij af.. kunnen teken schrikken van een dergelijk geluid en daardoor loslaten? (waren overigens al wel ruim volgezogen teken)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ze hebben waarschijnlijk gewoon losgelaten omdat ze vol zaten. Als ze vol met bloed zitten laten ze vanzelf los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer een teek zich voldoende heeft volgezogen met bloed, laat hij zich op de grond vallen, waar hij vervelt en wacht op de volgende voorbijganger.

Het is logisch dat de teken na een tijdje los zouden laten, omdat ze zich al volgezogen hadden. Echter, het feit dat jij ging stofzuigen kan ervoor gezorgd hebben dat je hond onrustig werd en de teken (tegelijk) besloten dat het zo wel genoeg was. Dat verklaart waarom ze zich op hetzelfde moment op de grond lieten vallen.

Ik raad je aan je hond nog eens goed te inspecteren. Ze kan erg last houden van de restant van de tekenbeet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding