Waarom hebben vissen altijd honger?

Ik bedoel, ze zwemmen altijd meteen naar boven als we bij het aquarium in de buurt komen en dit duidt (volgens de boekjes) op honger. Maar we geven ze toch echt gewoon genoeg te eten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Vissen die in een gezelschaps bak zitten, zullen altijd op elkaar letten als het om eten gaat.
Zo gauw maar slechts een vis reargeert op het langslopen van het aquarium, reargeren de andere vissen op hem ,door direct te gaan kijken of er soms ook eten is.
Eten is het allerbelangrijkste voor een vis(water natuurlijk ook), in de natuur is het de belangrijkste bezigheid van de dag.
Ook al hebben ze net nog gegeten dan zal er nog deze reactie zijn.
Vissen overmatig voeren is trouwens heel slecht, ook is het een overbelasting van het water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Puur een gok, maar ik houd het op opportunisme.

Als je dit gedrag 'vertaalt' naar menselijk gedrag zou je het zo kunnen zien dat je niet weet of en wanneer je nog meer te eten zult krijgen, dus dat het in je belang (overlevingsdrang) is om te eten op het moment dat je eten ziet.

Mensen hebben natuurlijk de mogelijkheid om te overzien wat er in de toekomst gaat gebeuren door te beschouwen dat er een voorraad eten is, of geld om meer eten te kopen, dus mensen hoeven niet op die manier te eten.

Vissen denken niet op dezelfde manier als mensen, althans dat vermoed ik, maar de overlevingsdrang kan best op hetzelfde idee gebaseerd zijn, dus dat vissen gewoon een drang voelen om alles te eten wat ze als eetbaar beschouwen, puur omdat het zo 'geprogrammeerd' is omdat niet bekend is of er nog meer voedsel beschikbaar zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien een vorm van verveling en als er dan iets in de bak valt worden de vissen nieuwsgierig en gaan ze erop af
en als het dan eten is is het natuurlijk helemaal feest