Cavia`s zijn geen pillenslikkers.

Voor cavia`s kun je bij de dierenwinkel vloeibare vitamine C kopen. Dat kun je dan op een blad andijvie druppelen.
De andijvie wordt goed gegeten, en zo krijgen ze de benodigde vitamine C binnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Pilletjes zouden trouwens ook nog tussen hun tandjes klem kunnen komen te zitten. En dan kunnen ze niet meer eten. Zo zou een cavia door honger kunnen sterven, naast een volle voerbak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gewoon elke dag paprika geven,dat is heel goed voor cavia's of anders vitamine C druppels halen bij de dierenwinkel.
Inprincipe als je gewoon echt caviavoer hebt zit daar ook standaard vitamine C in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou ik niet doen. Vitaminepillen bevatten vaak lactose en dat verdragen volwassen zoogdieren in het algemeen niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!

Mijn dierenkliniek (die bekend staat om zijn grote cavia-expertise) raadt het zelfs aan. Ze mogen één pilletje (en dan natuurlijk de lager gedoseerde, 50-60 mg) per dag. Dat kunnen gewoon goedkope tabletjes, bijvoorbeeld Kruidvat eigen merk zijn.

Helaas vertikken die van mij om zo'n snoepje te aanvaarden, maar als jouw cavia's het lusten: vooral doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, weer wat geleerd :)
Ze mogen het wel maar vloeibaar is beter voor ze
Sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In goed caviavoer van de dierenwinkel zit al iets vitamine c. Voor extra lekker wat groente, zie info. Dan zijn pilletjes niet nodig.
http://www.degrotecavia.nl/vitaminec.html