Wanneer een hond gras eet, heeft hij wat teveel gal in zijn maag. Het braaksel ziet er dan geel uit met daarbij het gras wat hij gegeten geeft. Dat doet een hond opzettelijk omdat hij last heeft van het gal. Onze hond doet dit als hij later dan gewoonlijk gegeten heeft of minder gegeten heeft. Gras kan geen kwaad, maar blaadjes? Wanneer het een plant betreft die giftig is lijkt het me niet gezond. Vraag een dierenarts om raad. Wellicht mankeert uw hond iets en heeft hij maagpijn om een andere reden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hond heeft zich gewassen en iedere keer krijgt hij daarbij haren/vacht in zijn maag/buik. Op een bepaald moment wordt dat teveel, hij krijgt er last van en heeft dan als oplossing gras of jouw hond blaadjes te eten om kotsen op te wekken. Daarna begint het weer van voren af aan.
Wassen/groen eten/overgeven...

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus niet ernstig, maar juist heel goed/natuurlijk wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hond eet gras en eventueel blaadjes (blaadjes komt niet veel voor) als hij last heeft van zijn maag. Dat kan zijn door extreme honger of door gewone misselijkheid.

Als het kots wat hij opgeeft vermengt is met wit schuim, dan zou ik me er niet te veel zorgen over maken. Maar als er geel spuug/schuim bij zit kan het gal zijn en mag je best even de dierenarts raadplegen.
Ivana
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Dat heeft er niets mee te maken. Het kan een totaal andere oorzaak hebben.
Als een hond wormen heeft is het eerste signaal meestal dunne ontlasting. Overgeven kan van wormen komen, maar dan moeten ze wel helemaal vol zitten, dan komen ook de wormen met de kots mee. Dat is hier toch niet het geval?