Wat betekend het als een konijn heel snel ademt? En hoe laat je zien dat je je konijn lief vindt?

Mijn konijn ademt heel snel ook als hij lekker uitgerekt ligt maar wat betekend het? En ik wil graag laten merken dat ik mijn konijn lief vindt, ik las door gewoon te je konijn te aaien en zo. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.7K

Antwoorden (4)

Ik denk dat het komt doordat hij het warm heeft. Hij gaat dan ook langgerekt liggen om zijn huid af te laten koelen. Konijnen kunnen slecht tegen warmte.
Je kunt je konijn natuurlijk gewoon aaien. Achter z'n oren vindt 'ie lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mijn konijn het warm heeft, rekt hij zich helemaal uit, zo lang als ie maar kan. Dit is inderdaad een teken dat hij wil afkoelen. Als je met hem spreekt en op zijn rugje wrijft, zal hij je zeker een goeie vriend vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij uitgerekt snel ademhaal betekend dat hij het te warm heeft, je kunt dan zijn kooi extra ventileren, door deze richting de wind te draaien of van de zon vandaan te draaien
je kunt hem net zoverwennen als je kat, door aaien en kietelen, veel plezier met hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je konijn is lekker aan het ontspannen en te rusten! Maak je geen zorgen! Iedere dag een paar keer naar je konijn toe gaan en hem/haar aaien en misschien met een speeltje spelen? Dit deed ik met mijn konijn ook! Nu volgt 'ie mij iedere keer waar ik ook naartoe ga! Proberen!