Hoe zorg ik ervoor dat mijn kat niet het hele jaar door zo vreselijk uithaart?!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaal scheren?

Antwoorden (3)

Kaalscheren.
Nee grapje, je kunt er niet echt iets aan doen want het hoort bij de natuur, ik heb zelf ook een kat waarvan het lijkt of ze een bontjas heeft, en aan het eind van de winter valt er gewoon veel haar uit. Wat ik doe is gewoon eens in de paar weken flink kammen, dat kan het best buiten, want daar waait er ook haar uit en wordt het niet zo'n troep. Maar je kan bij de dierenwinkel kammen halen voor katten en honden en dan moet je gewoon flink de vacht borstelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er buiten vogels zitten, zijn ze er in de lente ook nog blij mee, met die dotten en vlokken haar. Mijn ene kat verliest dan veel ondervacht, dat zachte haar, en ze pikken die plukken op en stofferen hun nesten ermee ;-)
Vaak kammen maar niet te diep zodat je bij elke kambeweging op de huid van je kat komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijnzaadolie zou hier goed bij helpen. Je kan dit vinden in natuurwinkels.