hoe herken je het verschil tussen een rat en een muis? (als het om ongewenste huisdieren gaat)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een rat is veel groter, dikkere staart en als je een rat in het nouw drijft valt hij jou aan en dat zal een muis nooit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een rat is gewoon veel groter dat zie je meteen
vergelijk een muis met een hamster
en een rat met een tamme rat qua grote

ka

Toegevoegd na 34 seconden:
kan niet missen wou ik typen
12 jaar geleden
Een rat is echt groter. Met name de staart is groter en dikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het makkelijkste, en duidelijkste verschil is de grootte. Een normale huismuis (of veldmuis) is vrij klein. Een stuk kleiner dan de muis van je computer, terwijl een rat even groot, maar vaak een stuk groter is dan de muis van je computer.

Zie voor meer informatie + foto's de bronnen. Daarin kan je zien dat qua uiterlijk de muis en de rat niet zoveel van elkaar verschillen (voor een leek zoals jij en ik in elk geval). Maar aan de grootte kan je het echt wel goed zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
computermuis als vergelijkingsmateriaal is mooi! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veldmuizen zul je niet snel in huis hebben, dat zijn woelmuizen die lekker buiten blijven.
De ontlasting van een rat is groter dan die van een muis. Hieraan kan je zien zonder dat je het beest zelf ziet waar je mee te maken heb.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een kutel van een muis is tot 2 a 3 mm die van een rat is al gouw het dubbelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keuteltjes bestuderen!
Ter grootte van hagelslag of kleiner = muis
Beduidend groter (minimaal 3x) = rat
Zelden komen ratten en muizen tegelijk voor, ratten eten alles dus ook muizen.