Hoeveel katten mag een persoon hebben?

Zoals de titel zegt, is er een limiet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (8)

Ik heb even gegoogled en volgens mij maakt dat echt niet uit.. Maar als mensen er last va hebben kan er een probleem ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet, is daar geen limiet voor.
Zolang de katten genoeg ruimte hebben, en een schone leefomgeving hebben, mag het volgensmij.

Dus niet in een hele kleine flat 200 katten houden, en het niet goed schoonhouden.
Maar in een grote villa, kan dat bijvoorbeeld weer wel, zolang het natuurlijk wel schoon is.

mvg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er is geen wet waarin staat hoeveel huisdieren je wel/niet mag hebben.
Zo lang jij de dieren goed kan verzorgen is er niks aan de hand. Dit staat dan ook in de Dieren Gezondheids- en Welzijnswet. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die is er niet, mijn overbuurman had er vorig jaar meer dan 50, door hulp van mij heeft de dierenbescherming er veel weggevangen want het zijn wilde boerderij katten. Het is een oude man en hij voert ze goed dus geen probleem zou je zeggen.
Maar hij heeft er nog een stuk of 10 en ik hou mijn hart vast voor de tijd dat er weer nesten komen. Begint het geduvel weer opnieuw.
( en ik heb de pest aan kattenstr... in mijn tuin)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wie niet.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vies he?, gelukkig werk ik meestal met tuinhandschoenen.
Niet officieel. Echter bij zgn 'kattevrouwtjes' en 'kattenmannetjes'. Wordt ivm met overlast en ziektes ed de kattenpopulatie teruggebracht tot max 8 katten per huishouden.

Neemt de kattenpopulatie weer toe wordt gedreigd met huis uitzetting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in nederland mag je zoveel katten houden als je wil, zolang je ze verzorgt, en zolang je geen overlast geeft.
bij ernstige overlast kan je de lid (landelijke inspectiedienst) inseinen, die in eerste instantie het gesprek aan zal gaan, zodat de katteneigenaar passende maatregelen kan treffen.
is de situatie bij een vervolgbezoek nog niet verbeterd, dan is de inspecteur gemachtigd een aantal katten in beslag te nemen.
mocht de eigenaar geen afstand van de dieren willen doen, dan beslist de rechter of de inbeslagname blijvend is.
helaas zie je bij de zgn "verzamelaars" dat ze, vaak met gede bedoelingen trouwens, weer van voor af aan beginnen.
vaak zijn dit trieste gevallen, zowel voor de katten als het baasje.

ik meen dat er in belgie wel een limiet is van 7? katten.
hier zal echter niet erg op gehandhaafd worden, behalve in geval van erge overlast.
Rieneke1
13 jaar geleden
Nee, er is geen limiet. Je mag dus in principe net zoveel katten houden als je wil. Ook al leven ze in een dikke rommel, er wordt pas wat aan gedaan als een dierenvriend het te ver vindt gaan of wanneer de katten overlast veroorzaken en er gebeld wordt. Eigenlijk een heel soft beleid.
Bij het houden van katten geldt: gebruik je gezond verstand. Wij begonnen met één poes. Inmiddels zijn dit er drie, en nog een kater. Alle vier komen ze van de straat. Ze zijn alle vier geholpen en zullen dus niet voor nakomelingen zorgen, er zijn al zoveel zwerfkatten. In ons huis is vier het maximum wat wij vinden kunnen. Ze mogen door het hele huis lopen.
Denk bij het aanschaffen van katten bij alles na. De buurt, de ruimte, het karakter (ze kunnen niet altijd met elkaar), maar ook hoe waardevol jij de spullen in jouw huis vind. Want met meerdere katten in één huis, sneuvelt er nog wel eens wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies!+! en maak eventueel 1 kamer waar de katten niet in mogen/kunnen, waar je de waardevolle spullen zet.
Er is wel een limiet maar dit heeft met huishouden en omgeving te maken. Ik woon in een rijtjeswoning en mag er 10, in een vrijstaand huis met veel land mag je er veel meer. En voor een katterie heb je een vergunning nodig. Hier zitten ook weer speciale regels bij. Je kan dit gewoon navragen bij je gemeentehuus, dit is per gemeente vastgelegd.