Hoe kolt het dat mijn poes kaal is aan haar buik?

Mijn poes is een beetje kaal zang worden aan haar buik mijn vraag is wat betekend dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn poes is een beetje kaal aan haar buik hoe homt dat

Weet jij het antwoord?

/2500

* Feline symmetrische alopcia Bij deze aandoening ontstaat er een ernstig haarverlies op de buik, aan de binnenzijde van de poten, rond de anus en geslachtsdelen, op de borst en in de oksels. Deze aandoening is misschien wel de ergste vorm van alopecia bij katten. Een kat die hieraan lijdt, ziet er niet mooi uit, maar toch kan het zijn dat hij zich goed voelt. * Omgevingsallergie (Atopie) Deze allergie berust op allergie voor omgevingsstoffen, zoals huisstofmijt of graspollen. De kat bijt haren op de buik weg. Het beste is ervoor te zorgen dat de kat geen contact meer heeft met de allergische stof. In de praktijk is dit echter bijna nooit uitvoerbaar. Dikwijls moeten er medicijnen worden gegeven. Er worden tegenwoordig zeer goede resultaten geboekt met cyclosporinen. Deze medicijnen geven een goed resultaat zonder bijwerkingen. Dit geeft vrijwel altijd een symmetrische kaalheid. * De eosinofiele plaque Dit is een stevige goed omschreven wat vochtige, ruw gelikte en ontstoken plek in de huid. Plaques worden meestal gevonden aan de onderzijde van de buik en aan de binnenkant van de dijbenen. Soms op meerdere plaatsen tegelijk. Katten likken hier meestal vrij heftig aan. Het irriteert of jeukt dus flink.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100