Ik heb en egel van mijn vriendin gekregen omdat zij hem niet meer kon verzorgen. De egel is al tam maar kan ik de egel nu nog vrij laten in de natuur?

Weet jij het antwoord?

/2500

Natuurlijk kan dat als je hem maar vrijlaat op een plek waar hij goed kan overleven dus in de natuur.

Het beste kun je, voor de egel en voor jezelf, de egel weer uitzetten in de natuur. Het houden van een egel is namelijk verboden, omdat het een beschermd dier betreft. In de regel zal de egel zelf zijn kostje bij elkaar gaan scharrelen. Je zou het misschien het beste in meerdere stadia kunnen doen, waarbij je de egel steeds meer vrijheid geeft en op een bepaald moment volledig loslaat. Laat het dier echter alsjeblieft vrij, het is een dier dat in de natuur en niet in gevangenschap hoort te leven.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Egel#Bedreigi...

Nee laat deze egel aub niet vrij. Het is gefokt om als kooidier te leven en zal het niet redden in de natuur. Dit dier vrij laten is hetzelfde als een cavia vrijlaten. Die redt het ook niet. Gewoon goed voor zorgen dat het hem aan niets ontbreekt dan is ie het gelukkigst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100