Ik heb en egel van mijn vriendin gekregen omdat zij hem niet meer kon verzorgen. De egel is al tam maar kan ik de egel nu nog vrij laten in de natuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Natuurlijk kan dat als je hem maar vrijlaat op een plek waar hij goed kan overleven dus in de natuur.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kun je dat nu zomaar weten als je niet eens weet hoelang de egel al niet meer zijn eigen eten heeft gezocht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom het toch proberen als bijna iedereen het afraadt?
Als blijkt ( wat al zeker is) dat ze het niet overleeft kan ze dus ook niet meer gewoon bij je terugkomen want dan is ze al dood!
Hoe lang had jouw vriendin haar al en hoe oud is ze?
Waarom heb je haar eigenlijk genomen als jij ook niet voor haar wilt zorgen?
Deze vragen bedoel ik echt serieus en hoop dat je antwoord wilt geven! Groet van grote dierenvriend vlindertje
Rieneke1
11 jaar geleden
esmee, je hebt de egel aangenomen, en daarmee ook de verantwoordelijkheid.
als je niet voor het egeltje wil zorgen, breng het dan naar het asiel.
experimenteren doe je beter met een pluchen dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het rieneke en niet anders! Bovendien zijn witbuikegeltjes inmiddels huisdieren geworden dus kan zij nooit meer overleven in de natuur! Esmee ik was nog vergeten te vragen hoe jouw vriendin aan dit beestje komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Esmee,ik was helemaal niet boos maar begreep niet/vond het zielig voor het egeltje, dat je het toch wilde proberen ondanks dat het je van zoveel kanten afgeraden werd,dat is alles! Hartstikke goed van je vriendin dat ze het arme beestje zo opgevangen en verzorgd heeft en heel lief dat jij het nu overneemt en ook lekker in de tuin laat lopen,daarom krijg je nu een vette duim van mij!!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lieve Esmee, je hoeft mij niet te bedanken,ik ben blij dat je naar alle goede adviezen van iedereen hebt geluisterd en wil liever jou bedanken omdat je zo'n goede dierenvriend bent! ( vandaar ook mijn duim)
Groetjes en nog veel plezier met jouw egeltje!
Nee! Een tam dier kun je nooit uitzetten in de natuur! Het is daarnaast waarschijnlijk een witbuik egel en geen wilde egel. Als j het dier niet wilt had je het niet moeten nemen. Je kunt het dan het beste naar een exotenopvang brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je, voor de egel en voor jezelf, de egel weer uitzetten in de natuur. Het houden van een egel is namelijk verboden, omdat het een beschermd dier betreft. In de regel zal de egel zelf zijn kostje bij elkaar gaan scharrelen. Je zou het misschien het beste in meerdere stadia kunnen doen, waarbij je de egel steeds meer vrijheid geeft en op een bepaald moment volledig loslaat. Laat het dier echter alsjeblieft vrij, het is een dier dat in de natuur en niet in gevangenschap hoort te leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee laat deze egel aub niet vrij. Het is gefokt om als kooidier te leven en zal het niet redden in de natuur. Dit dier vrij laten is hetzelfde als een cavia vrijlaten. Die redt het ook niet. Gewoon goed voor zorgen dat het hem aan niets ontbreekt dan is ie het gelukkigst.