Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang moet ik Wachten tot ik schildpadden in mijn aquarium kan doen?

Ik heb net een aquarium opgestart Voor waterschildpadden, en nou vraag ik me af hoe lang ik moet Wachten tot ik er schildpadden in kan doen. Ik weet dat dit bij tropische vissen 2 à 3 weken duurt. Is dit bij schildpadden ook zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ikzelf heb ook waterschildpadden gehad. Ik heb ze meteen gedoopt in het water en ze vonden het reuzeleuk. (Vandaan de naam waterschildpadden). Waar je wel eventueel voor moet zorgen, is een rustplaats. Bv een eilandje van plastiek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra het water op temperatuur is, kunnen ze er in.
zorg wel voor een heel goed filter, want ze maken veel troep.
ook een plateau met lamp er boven is een vereiste.
neem er niet te veel, want ze kunnen flink groot worden.

als je ze nog moet kopen, dan zou ik me eerst goed bezinnen en inlezen, want je hebt er best veel werk aan, en de energierekening is torenhoog.
het is niet voor niets dat de opvangen zo vol zitten.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis ik mij maar worden waterschildpadden niet groter als je ze in een groter aquarium zet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duckje, hoe meer ruimte ze hebben hoe harder ze groeien, maar eigenlijk is het zo: in een te kleine bak, krijgen ze een groeiachterstand en vaak een misvorming, zo mag je dus niet met dieren omgaan!!
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt ed, een van m'n schildpadden had geen goed voer gekregen en in een veel te kleine bak gezeten, en z'n schild was helemaal misvormd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@edje, zo had ik het nog niet bekeken, weer iets bijgeleerd.
Er zijn nog enkele niet beschermde waterschild padden in de handel, waarvan de geelwang wel de bekendste is.
Maar weet wat je begint!
Al die leuke kleine schildpadjes worden hele grote schildpadden die vaak enorm kunnen bijten!!
De roodwangschildpad is veel minder agressief, maar die mogen niet meer verhandeld worden.
Een schildpad die aan je vinger hangt, krijg je bijna niet meer los.
Zolang ze klein zijn is de bak vaak groot genoeg, wel moet je al veel water verversen en/ of een goede filter plaatsen en natuurlijk een verwarming, waarvan het elektriciteits draadje, goed beschermt dient te worden, anders bijten ze dat stuk!!!
Al heel snel moet je naar een grotere bak en een grotere filter/ lamp/ verwarming!!
Het vrouwtje van een geelwang, kan wel 25 cm. groot worden, eenmaal zover moet je bijna dagelijks het water verversen, anders gaat het stinken.
Een bak van 1m. bij 40 cm. is dan al te klein, ook moet er altijd een eilandje in, de schildpadden moeten altijd uit het water kunnen komen om te zonnen onder een warmte lamp en tot slot, in het warme water kan door de ontlasting van de schildpad een gevaarlijke bacterie ontstaan die een zeer ernstige infectie bij de mens kan veroorzaken, vooral bij jonge kinderen!!
En dan nu je vraag, zo gauw het water warm is, kunnen ze er in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding